Brev:
Utilfreds ved brystet, acceptere erstatning?
13. september 2019
Alder:
7 mdr.
Utilfreds ved brystet, acceptere erstatning?
Kære Helen
Vores dreng er rigtig godt igang med grød, mos, frugt og forskelligt fingermad. Jeg ammer nu derfor også kun 4 gange i døgnet; om aftenen når han bliver puttet, midt på natten, tidlig morgen og så når han bliver puttet til middagslur.
Desværre virker det som om min mælkeproduktion er ved at gå i stå.
Mine bryster bliver ikke længere tunge og store, men er helt bløde og slatne :)
Når jeg ammer, bliver han ret utilfreds, slipper hele tiden brystet og kaster sig væk fra mig. Han sutter, men kun kortvarigt af gangen og ofte kan jeg ikke høre at han synker. Han ligger desuden og pumper løs på brystet med begge hænder.
Vi har forsøgt at få ham til at tage en flaske med MME i stedet, men det nægter ham!
Vi har forsøgt med tre forskellige mærker (Allomin, Pepticate og Nan), vi har forsøgt i to forskellige sutteflasker, i et snapseglas og i hans tudekop. Vi har forsøgt at det er far der giver, og at det er mor der giver. Vi har forsøgt i forskellige stillinger. Vi har forsøgt at "lege" det ind. Vi har forsøgt med pauser før vi så igen tilbød. Hans mund er som forseglet! Ikke om han gider det pjat.
Vi har fået ham til at drikke lidt når vi puttede det i tudekoppen. Den kender han rigtig godt, og vil altid gerne drikke vand af den. Men ligeså snart han finder ud af at det er MME og ikke vand, så snerper hele hans ansigt sammen.
Hvad pokker skal vi gøre?
Han er heldigvis en stor dreng og han spiser også godt af de øvrige måltider, men det kan jo ikke blive ved med at gå.
Jeg orker ikke kampene omkring amningen, men jeg frygter også at vi slet ikke kan få noget mælk i ham så.
Han får i øvrigt Pepticate i sin grød og mos. Vi valgte det mærke fordi han har døjet ret meget med hård mave lige siden vi introducerede skemaden. Af samme årsag får han også en ret høj dosis Movicol hver dag.
Jeg håber du har et godt trick eller en alternativ løsning, som vi ikke selv har tænkt på.
Med venlig hilsen
C