Utilfreds ved brystet, acceptere erstatning?

13. september 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Utilfreds ved brystet, acceptere erstatning?

Kære Helen

Vores dreng er rigtig godt igang med grød, mos, frugt og forskelligt fingermad. Jeg ammer nu derfor også kun 4 gange i døgnet; om aftenen når han bliver puttet, midt på natten, tidlig morgen og så når han bliver puttet til middagslur.

Desværre virker det som om min mælkeproduktion er ved at gå i stå.
Mine bryster bliver ikke længere tunge og store, men er helt bløde og slatne :)
Når jeg ammer, bliver han ret utilfreds, slipper hele tiden brystet og kaster sig væk fra mig. Han sutter, men kun kortvarigt af gangen og ofte kan jeg ikke høre at han synker. Han ligger desuden og pumper løs på brystet med begge hænder.

Vi har forsøgt at få ham til at tage en flaske med MME i stedet, men det nægter ham!
Vi har forsøgt med tre forskellige mærker (Allomin, Pepticate og Nan), vi har forsøgt i to forskellige sutteflasker, i et snapseglas og i hans tudekop. Vi har forsøgt at det er far der giver, og at det er mor der giver. Vi har forsøgt i forskellige ...

Annonce

... stillinger. Vi har forsøgt at "lege" det ind. Vi har forsøgt med pauser før vi så igen tilbød. Hans mund er som forseglet! Ikke om han gider det pjat.

Vi har fået ham til at drikke lidt når vi puttede det i tudekoppen. Den kender han rigtig godt, og vil altid gerne drikke vand af den. Men ligeså snart han finder ud af at det er MME og ikke vand, så snerper hele hans ansigt sammen.

Hvad pokker skal vi gøre?

Han er heldigvis en stor dreng og han spiser også godt af de øvrige måltider, men det kan jo ikke blive ved med at gå.

Jeg orker ikke kampene omkring amningen, men jeg frygter også at vi slet ikke kan få noget mælk i ham så.

Han får i øvrigt Pepticate i sin grød og mos. Vi valgte det mærke fordi han har døjet ret meget med hård mave lige siden vi introducerede skemaden. Af samme årsag får han også en ret høj dosis Movicol hver dag.

Jeg håber du har et godt trick eller en alternativ løsning, som vi ikke selv har tænkt på.

Med venlig hilsen
C

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder