Brev:
Putning når far overtager barsel
12. september 2019
Alder:
7 mdr.
Putning når far overtager barsel
Kære Helen
Vi har en datter på 7 måneder. Hun er rigtig glad og stortrives. Hun er dygtig motorisk, har kravlet i en måned og for en uge siden begyndte hun at rejse sig op ad ting.
Jeg har fuldammet hende indtil hun var 5 1/2 måned, hvor vi begyndte på fast føde og det kører rigtig godt nu. Jeg ammer hende stadig 3-4 gange om dagen.
Jeg er, først i dag, begyndt at introducere hende for erstatning i en kop/lille flaske. Det gad hun ikke rigtig, men det kræver tilvænning tænker jeg.
Men jeg går og har lidt ondt i maven. For om to uger overtager min kæreste barslen og jeg starter på arbejde. Og der er “kun” to måneder hun kan falde i søvn på: enten i bæresele (både ved ham og mig) , hvor vi så kan ligge hende i barnevognen eller at jeg ammer hende i søvn- det gør jeg ved det fleste lure/nattesøvn.
Det, der giver mig ondt i maven, er, at min kæreste inden længe står alene med hende og jeg ikke har mulighed for at amme hende.
Hvordan kan vi putte hende uden amning/bæresele?
Har du nogle gode råd til, hvordan vi overlapper de næste to uger.
Jeg har prøvet at lade hende være i egen seng, men der er så meget gang i hende, at hun aldrig falder til ro. Så ender jeg med at tage hende op og amme hende.
Det skal lige siges, at hun er en powernapper i løbet af dagen (højst tre lure a en halv time/tre kvarter).
Jeg håber, at min spørgsmål giver mening.
Venlig hilsen