Putning når far overtager barsel

12. september 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Putning når far overtager barsel

Kære Helen

Vi har en datter på 7 måneder. Hun er rigtig glad og stortrives. Hun er dygtig motorisk, har kravlet i en måned og for en uge siden begyndte hun at rejse sig op ad ting.

Jeg har fuldammet hende indtil hun var 5 1/2 måned, hvor vi begyndte på fast føde og det kører rigtig godt nu. Jeg ammer hende stadig 3-4 gange om dagen.
Jeg er, først i dag, begyndt at introducere hende for erstatning i en kop/lille flaske. Det gad hun ikke rigtig, men det kræver tilvænning tænker jeg.

Men jeg går og har lidt ondt i maven. For om to uger overtager min kæreste barslen og jeg starter på arbejde. Og der er “kun” to måneder hun kan falde i søvn på: enten i bæresele (både ved ham og mig) , ...

Annonce

... hvor vi så kan ligge hende i barnevognen eller at jeg ammer hende i søvn- det gør jeg ved det fleste lure/nattesøvn.
Det, der giver mig ondt i maven, er, at min kæreste inden længe står alene med hende og jeg ikke har mulighed for at amme hende.

Hvordan kan vi putte hende uden amning/bæresele?
Har du nogle gode råd til, hvordan vi overlapper de næste to uger.

Jeg har prøvet at lade hende være i egen seng, men der er så meget gang i hende, at hun aldrig falder til ro. Så ender jeg med at tage hende op og amme hende.
Det skal lige siges, at hun er en powernapper i løbet af dagen (højst tre lure a en halv time/tre kvarter).

Jeg håber, at min spørgsmål giver mening.

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.