Søvn udfordringer - 10 mdr.

14. august 2019

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Søvn udfordringer - 10 mdr.

Kære Helen

Vores pige på 10 mdr har, fra hun var 3 mdr, altid selv kunne ligge og falde i søvn. Putte ritualet har fra start af været kort og velfungerende, som følgende: Ren ble og pyjamas på i soveværelset med dæmpet belysning. Fået flasken i sengen og derefter har vi sagt godnat og gået ud.

Hun har altid ligget og pludret sig selv i søvn.

De sidste 14 dage er hun blevet ked af det når vi går. Vi tolker det som om hun har brug for ekstra tryghed og omsorg. Vi går ind til hende når hun bliver ked, nusser hende, hjælper ...

Annonce

... hende til rette i sengen osv (hun sover i sin egen seng, hvilket hun også altid har gjort). Vi undgår at tale ret meget og forholder os rolige, men alligevel bliver hun ret overgearet og vil pjatte/lege. Det kan tage op mod 2 timer før hun sover.

Når hun sover lur om dagen er det altid i barnevognen og det kan også tage op til 30 min før hun sover og vognen SKAL køres. Det ligeledes nyt at det tager så lang tid.

Har du nogle gode råd?

Hun er generelt en rigtig glad pige der trives godt.

De bedste hilsner
En træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig