Brev:
Søvn udfordringer - 10 mdr.
14. august 2019
Alder:
10 mdr.
Søvn udfordringer - 10 mdr.
Kære Helen
Vores pige på 10 mdr har, fra hun var 3 mdr, altid selv kunne ligge og falde i søvn. Putte ritualet har fra start af været kort og velfungerende, som følgende: Ren ble og pyjamas på i soveværelset med dæmpet belysning. Fået flasken i sengen og derefter har vi sagt godnat og gået ud.
Hun har altid ligget og pludret sig selv i søvn.
De sidste 14 dage er hun blevet ked af det når vi går. Vi tolker det som om hun har brug for ekstra tryghed og omsorg. Vi går ind til hende når hun bliver ked, nusser hende, hjælper hende til rette i sengen osv (hun sover i sin egen seng, hvilket hun også altid har gjort). Vi undgår at tale ret meget og forholder os rolige, men alligevel bliver hun ret overgearet og vil pjatte/lege. Det kan tage op mod 2 timer før hun sover.
Når hun sover lur om dagen er det altid i barnevognen og det kan også tage op til 30 min før hun sover og vognen SKAL køres. Det ligeledes nyt at det tager så lang tid.
Har du nogle gode råd?
Hun er generelt en rigtig glad pige der trives godt.
De bedste hilsner
En træt mor