Ammestop 12 mdr

23. juni 2019

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ammestop 12 mdr

Kære Helen

Det går derud af med begge unger, det er så skønt. Lille Gustav er nu blevet et år, og jeg begynder at tænke på at et ammestop kan blive en del af sommerferien, da han ikke lader til at ville sige nej tak.. men hvordan?

Jeg har læst en del indlæg, men synes jo ikke helt at situationerne er som min:) Da begge vores unger står tidligt op spiser vi aftensmad kl. 17, Gustav får derefter tilbudt godnatgrød kl 18:15, og bliver ikke ammet til putning kl 18:30. Han vågner så kl 21:30 sharp og kræver mælk - og Guds nåde trøste den der forsøger andet!! I løbet af natten varierer det meget, nogle (få) gange sover han igennem til næste morgen, ellers ammer jeg ham gerne en til to gange, men meget kort! Så kl 4:30-05 er vi igen ude i en situation, hvor Gustav får det til at lyde som om at hele verden ramler, og han ...

Annonce

... små spiser/sover så lidt on and off derefter til kl 6-6:30.

Jeg frygter selvfølgelig lidt at jeg så skal stå op der kl 4:30-05, hvis jeg ikke kan lulle ham med brystet.

Jeg har købt en blød dukke, som han elsker højt og som følger med ham over alt, da jeg læste at den kunne være en del af en strategi. Han leger dog meget med den og putter ikke rigtig med den når han sover, så ved ikke hvor meget det vil hjælpe at stikke ham den i stedet.

Du skriver til flere at de skal afkorte deres amninger, er det ved at tage ham fra? Det protesterer han også højlydt ved og jeg må lægge ham til igen. Jeg kan jo selvfølgelig ikke rumme når han bliver trøsterig ulykkelig, og ønsker så vidt mulig en proces hvor hans lille følelsesliv også kan nå at følge med.

Håber at du har nogle gode tanker til en løsning:)

Kærlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder