Brev:
Ammestop 12 mdr
23. juni 2019
Alder:
12 mdr.
Ammestop 12 mdr
Kære Helen
Det går derud af med begge unger, det er så skønt. Lille Gustav er nu blevet et år, og jeg begynder at tænke på at et ammestop kan blive en del af sommerferien, da han ikke lader til at ville sige nej tak.. men hvordan?
Jeg har læst en del indlæg, men synes jo ikke helt at situationerne er som min:) Da begge vores unger står tidligt op spiser vi aftensmad kl. 17, Gustav får derefter tilbudt godnatgrød kl 18:15, og bliver ikke ammet til putning kl 18:30. Han vågner så kl 21:30 sharp og kræver mælk - og Guds nåde trøste den der forsøger andet!! I løbet af natten varierer det meget, nogle (få) gange sover han igennem til næste morgen, ellers ammer jeg ham gerne en til to gange, men meget kort! Så kl 4:30-05 er vi igen ude i en situation, hvor Gustav får det til at lyde som om at hele verden ramler, og han små spiser/sover så lidt on and off derefter til kl 6-6:30.
Jeg frygter selvfølgelig lidt at jeg så skal stå op der kl 4:30-05, hvis jeg ikke kan lulle ham med brystet.
Jeg har købt en blød dukke, som han elsker højt og som følger med ham over alt, da jeg læste at den kunne være en del af en strategi. Han leger dog meget med den og putter ikke rigtig med den når han sover, så ved ikke hvor meget det vil hjælpe at stikke ham den i stedet.
Du skriver til flere at de skal afkorte deres amninger, er det ved at tage ham fra? Det protesterer han også højlydt ved og jeg må lægge ham til igen. Jeg kan jo selvfølgelig ikke rumme når han bliver trøsterig ulykkelig, og ønsker så vidt mulig en proces hvor hans lille følelsesliv også kan nå at følge med.
Håber at du har nogle gode tanker til en løsning:)
Kærlig hilsen
M