Bedre nætter, tak! - fortsættelse

11. juni 2019

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Bedre nætter, tak! - fortsættelse

Kære Helen

Tak for dit meget hurtige svar :)

Vi har før gjort det du nævner med at lade far (og mormor når vi er hos hende) gøre hele putteritualet, men det er godt at blive husket på det igen og gør det mere systematisk fra nu af.
Ja, jeg tror nok jeg er en meget kærlig og rummelig mor. Jeg har vært meget klar til at blive mor og kan sagtens give mig hen til at det er det, det handler om nu. Jeg er også meget obs på at gør det som du siger; altid anerkende Silas' behov for nærhed med nus og kram og et 'jeg er her, Silas/jeg kommer'. Men det er et godt tip også verbalt at støtte op om far, når han er på.

Du skriver ikke så meget om det med at lære at sove i egen ...

Annonce

... seng - skal jeg forstå det således, at det faktisk er ret ok at starte med at lade ham falde i seng i egen seng for derefter at tage ham over i min, når han ikke vil ligge der mere? Og så håbe på, at han efterhånden vil sove længere og længere i sin egen seng?

Jeg har været lidt nervøs for at lade ham udvikle en vane, hvor han efterhånden lærer, at når bare han græder nok, så giver jeg mig og lader ham komme over i min seng. Jeg har der overvejet, at det måske er en ide at tage ham over i min seng, før vi når dertil, så han/vi ikke oparbejder et uheldigt mønster. Hvad mener nu om det?

Ellers mange tak for dit som altid udførlige svar :)

De bedste hilsner
Mor til Silas

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin