Brev:
Bedre nætter, tak! - fortsættelse
11. juni 2019
Alder:
16 mdr.
Bedre nætter, tak! - fortsættelse
Kære Helen
Tak for dit meget hurtige svar :)
Vi har før gjort det du nævner med at lade far (og mormor når vi er hos hende) gøre hele putteritualet, men det er godt at blive husket på det igen og gør det mere systematisk fra nu af.
Ja, jeg tror nok jeg er en meget kærlig og rummelig mor. Jeg har vært meget klar til at blive mor og kan sagtens give mig hen til at det er det, det handler om nu. Jeg er også meget obs på at gør det som du siger; altid anerkende Silas' behov for nærhed med nus og kram og et 'jeg er her, Silas/jeg kommer'. Men det er et godt tip også verbalt at støtte op om far, når han er på.
Du skriver ikke så meget om det med at lære at sove i egen seng - skal jeg forstå det således, at det faktisk er ret ok at starte med at lade ham falde i seng i egen seng for derefter at tage ham over i min, når han ikke vil ligge der mere? Og så håbe på, at han efterhånden vil sove længere og længere i sin egen seng?
Jeg har været lidt nervøs for at lade ham udvikle en vane, hvor han efterhånden lærer, at når bare han græder nok, så giver jeg mig og lader ham komme over i min seng. Jeg har der overvejet, at det måske er en ide at tage ham over i min seng, før vi når dertil, så han/vi ikke oparbejder et uheldigt mønster. Hvad mener nu om det?
Ellers mange tak for dit som altid udførlige svar :)
De bedste hilsner
Mor til Silas