Bliver meget ked af det når hun får nej

11. juni 2019

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Bliver meget ked af det når hun får nej

Kære Helen.

Vi har pt. 2 ting som fylder meget i vores hverdag, og som vi gerne vil have din hjælp til:-)

Vores datter på 11 måneder "taler" utrolig meget og over alt hvor vi kommer elsker folk hende fordi hun storsmiler, taler og vinker til dem, og det er også virkelig dejligt at hun er meget social, da vi også selv er det, men den seneste tid er hun begyndt at være meget højrystet og især hvis hun ikke lige får sin vilje eller folk ser hende og svarer igen. Skal vi blot ignorere det eller hvordan skal vi håndtere det? Hun er meget nysgerrig og vil derfor gerne være med i meget og undersøge meget.

Vi forsøger ikke at sige "nej", men i stedet sige, hvad vi vil have hende til, ...

Annonce

... men det kan jo ikke undgåes at sige nej, og så bliver hun meget ulykkelig når hun får "nej"et. Vi er meget opmærksomme på, at vi tror at det er vigtigt netop nu at sætte ind overfor de ting vi ikke vil have at hun skal gøre og de ting vi gerne vil have at hun skal gøre, så vi ikke gør hende en bjørnetjeneste.

For eksempel kommer hun tit til at rive i fars brysthår og vi forsøger at forklare at hun skal ae.

For eksempel hev hun i en ledning da vi var på ferie (gør hun ikke hjemme) og blev meget ulykkelig da der blev sagt nej.

Generelt hvis hun ikke får sin vilje lige nu og her, så bliver stemmelejet med højt meget hurtigt.

Glæder os til at høre fra dig

Venlig hilsen
Sille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland