Brev:
Bliver meget ked af det når hun får nej
11. juni 2019
Alder:
11 mdr.
Bliver meget ked af det når hun får nej
Kære Helen.
Vi har pt. 2 ting som fylder meget i vores hverdag, og som vi gerne vil have din hjælp til:-)
Vores datter på 11 måneder "taler" utrolig meget og over alt hvor vi kommer elsker folk hende fordi hun storsmiler, taler og vinker til dem, og det er også virkelig dejligt at hun er meget social, da vi også selv er det, men den seneste tid er hun begyndt at være meget højrystet og især hvis hun ikke lige får sin vilje eller folk ser hende og svarer igen. Skal vi blot ignorere det eller hvordan skal vi håndtere det? Hun er meget nysgerrig og vil derfor gerne være med i meget og undersøge meget.
Vi forsøger ikke at sige "nej", men i stedet sige, hvad vi vil have hende til, men det kan jo ikke undgåes at sige nej, og så bliver hun meget ulykkelig når hun får "nej"et. Vi er meget opmærksomme på, at vi tror at det er vigtigt netop nu at sætte ind overfor de ting vi ikke vil have at hun skal gøre og de ting vi gerne vil have at hun skal gøre, så vi ikke gør hende en bjørnetjeneste.
For eksempel kommer hun tit til at rive i fars brysthår og vi forsøger at forklare at hun skal ae.
For eksempel hev hun i en ledning da vi var på ferie (gør hun ikke hjemme) og blev meget ulykkelig da der blev sagt nej.
Generelt hvis hun ikke får sin vilje lige nu og her, så bliver stemmelejet med højt meget hurtigt.
Glæder os til at høre fra dig
Venlig hilsen
Sille