Brev:
Svært ved at læse vores dreng
17. maj 2019
Alder:
15 mdr.
Svært ved at læse vores dreng
Hej Helen
Tak for din gode brevkasse:)
Det var dejligt beroligende at du skrev at alle børn i den alder 15 mdr er hysteriske fordi se skal finde sem selv.
Vi har bare så mange kampe med vores lille dreng og det gør mig ked af det at jeg ikke føler vi kan læse ham.
For det første får han meget negativ energi i vuggestuen fordi han hiver de andre børn i håret konstant og bliver sat på plads af de voksne de siger de næsten til os hver dag vi henter. Her hjemme er der også mange ting han ikke må Fx tage bøgerne ud af reolen, slå på fjernsynet eller hive i gardinerne .
Hver gang vi siger nej og fjerner ham kaster han sig ned og skriger bliver hysterisk.
Jeg er ked af alt den negative energi han får ved at han hiver andre børn i håret og er bange for om han bliver gjort til syndebuk og dermed bliver stemplet?
Her hjemme prøver vi ikke at have mange ting stående som han ikke må rører ved netop for at han ikke skal irettesættes.
Det er også som om han ikke kan finde sig selv, han kan slet ikke lege selv herhjemme jeg kan ikke lave mad fordi han kræver min opmærksomhed hele tiden, græder vil op mm - har tænkt på om han må ikke trives nok i vuggestuen eller går jan bare en hård tid igennem?
Når han bliver så hysterisk kommer jeg til at sætte ham på plads surt og det får jeg det så dårligt over efter for han er jo stadig en lille dreng, men hvordan lærer man han bedst hvad der er rigtigt og forkert?
Hilsen