Brev:
Fra amning til flaske - 5 måneder
16. maj 2019
Alder:
5 mdr.
Fra amning til flaske - 5 måneder
Kære Helen,
Jeg har en dreng på 5 mdr (født d.13.12-2018). Han vejer hans vægt er 7800 og generelt er meget nem og altid glad. Jeg har endnu ikke indtroduceret mad, da mit ønske er at vente til have bliver 6 måneder.
Jeg ammer og da han var cirka 3,5 måneder prøvede jeg at give ham flaske som han tog imod med det samme og uden bøvl overhovedet. De forsatte jeg med en lille uge hvor han hver aften inden sengetid fik en flaske på 120 ml, som han drak uden problemer. Men da jeg mærkede at han begyndte at blive rigtig glad for flasken og ikke rigtig gad bryst selvom det “kun” var en enkel gang i løbet af dagen, så gjorde jeg det, at jeg stoppede med at give ham flaske en en hel uge. Og da jeg så vil prøve at give ham den igen efter ikke at have givet ham den i en hel, VIL HAN IKKE TAGE DEN.!
Jeg har læst forskellige indlæg fra dig som omhandler netop dette emne og har mere eller mindre prøvet alt - uden held!!
Jeg har prøvet forskellige slags flaske (er oppe på 7 nu 🙈), forskellige modermælkserstaning, sukker i, vand og sukker, prøvet mens han er søgning, fået faren, veninder, bedsteforældre til at prøve og intet hjælper!!
Jeg har ikke tiden med mig, da jeg skal SKAL starte på medicin, når han er omkring de 6 måneder da jeg ikke må amme mere :(
Jeg tror, at det er selve flasken han ikke er glad for. Men tænker at snapseglas vil blive al for besværlig både for ham og jeg når han har behov for så meget i løbet af en dag (han vil blive træt af det?)
Jeg må indrømme, at jeg er nået et punkt, hvor jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg skal ellers kan gøre?
Jeg håber du har tips/råd eller ide til hvad jeg kan gøre for det er så frustrerende og samtidig også trist :(
På forhånd tak
Venlig hilsen
Sara