Brev:
Bryst som natsut
15. maj 2019
Alder:
9 mdr.
Bryst som natsut
Hej Helen,
Jeg har før skrevet til dig vedr. at vores datter snart 9 mdr. bruger mor som natsut, med alt det dårlige tilhørende her:
For meget mælk til at spise rigtig mad
For mange opvågninger i løbet af natten af både mor og barn
Mor for dårlig søvn grundet hun ligger på siden
Far kan ikke putte, afhængig af mor
Mor skal ind flere gange ind til hende om aftenen mellem 19 og 23 inden vi selv går i seng.
Vi vil rigtig gerne ud af det her, og læste også med stor lyst de input du havde i første svar.
MEN... vi har brug for en konkret køreplan for hvad vi gør for at komme ud af denne dårlige vane der er skabt.
Nattider, putteritualer, hvad gør vi hvornår, hvem tager over om natten, hvad skal ske når hun blir ulykkelig da hun forventer mors bryst. Skal hun tages fra mor inden hun falder i søvn eller skal hun i dyb søvn før hun flyttes? Og skal hun flyttes til egen seng på vores værelse eller blot over på fars side? - hvad gør far når hun vågner :-)
Hvor vil stadig gerne amme hvis muligt, så hvor meget, er natamning stadig et behov?
Skal vi køre hende på flaske, hvis hun skal lære at komme væk fra brystet? (som hun slet ikke vil tage nu)
Vores datter bruger ikke sut, er kræsen, spiser kun lidt af gangen, og sover selvfølgelig i vores seng.
Vi er villig til en benhård uge, bare vi kan komme væk fra dette, så mor kan få søvn, far kan aflaste og datter får spise lyst tilbage.
Håber meget på en konkret og detaljeret handlingsplan, der kan skabe ro i det lille hjem igen :-)
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Den fortvivlede far