Bryst som natsut

15. maj 2019

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Bryst som natsut

Hej Helen,

Jeg har før skrevet til dig vedr. at vores datter snart 9 mdr. bruger mor som natsut, med alt det dårlige tilhørende her:

For meget mælk til at spise rigtig mad
For mange opvågninger i løbet af natten af både mor og barn
Mor for dårlig søvn grundet hun ligger på siden
Far kan ikke putte, afhængig af mor
Mor skal ind flere gange ind til hende om aftenen mellem 19 og 23 inden vi selv går i seng.

Vi vil rigtig gerne ud af det her, og læste også med stor lyst de input du havde i første svar.

MEN... vi har brug for en konkret køreplan for hvad vi gør for at komme ud af denne dårlige vane der er skabt.

Nattider, putteritualer, hvad gør vi hvornår, hvem tager over om natten, hvad skal ske når hun blir ulykkelig da hun forventer mors bryst. Skal hun tages ...

Annonce

... fra mor inden hun falder i søvn eller skal hun i dyb søvn før hun flyttes? Og skal hun flyttes til egen seng på vores værelse eller blot over på fars side? - hvad gør far når hun vågner :-)

Hvor vil stadig gerne amme hvis muligt, så hvor meget, er natamning stadig et behov?
Skal vi køre hende på flaske, hvis hun skal lære at komme væk fra brystet? (som hun slet ikke vil tage nu)

Vores datter bruger ikke sut, er kræsen, spiser kun lidt af gangen, og sover selvfølgelig i vores seng.

Vi er villig til en benhård uge, bare vi kan komme væk fra dette, så mor kan få søvn, far kan aflaste og datter får spise lyst tilbage.

Håber meget på en konkret og detaljeret handlingsplan, der kan skabe ro i det lille hjem igen :-)

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Den fortvivlede far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder