Brev:
Træning af renlighed - 3 år
14. maj 2019
Alder:
3 år
Træning af renlighed - 3 år
Hej Helen
Vi er igang med, at træne renlighed. I lørdags tog vi bleen af ham i ca. 7 timer, han tissede i buskerne et par gange, men han tissede også på toilettet to tre gange.
Tidligere skrev du, at der sådan ca. skulle gå 3 timer efter hvert toilet besøg. Men som det ser ud lige nu så tisser han ca. hvert 30-40 min. Nogle gange tisser han mere end andre gange. Jeg sørger altid for at vi kommer på toilettet med jævnlig mellemrum, nogle gange tisser han og andre gange ikke.
Vi var også ude og køre lørdags og her fik han så bleen på, da vi skulle køre ca 1 time.
De sidste to dage, har vi taget bleen af ham når han er kommet hjem fra børnehaven fra ca. kl 15. Også har han fået bleen på igen når han skal sove. Men er det en god ide, at tage bleen af når han kommer hjem, når han har ble på i børnehaven, kan det forvirre ham?
Umiddelbart virker han klar og er egentlig fin til at samarbejde omkring det. Men der sker mange uheld. Han har også selv gjort opmærksom på at han skulle tisse flere gange, selvom han ikke tissede alle gangene. Og jeg kan godt mærke på ham at han ærgrer sig når der sker uheld og han syntes ikke godt om det. Når der sker uheld fortæller jeg ham at det er helt ok, og at vi bare prøver igen.
Har du nogle gode råd til os :-)