Brev:
Søvn/flaske i sengen og morsyg
15. april 2019
Alder:
14 mdr.
Søvn/flaske i sengen og morsyg
Hej Helen.
Længe siden. Det er gået godt med vores lille mand på nu 14 måneder. Han går stadig meget tidligt i seng kl. 18-18.15 og sover gerne hurtigt.
Dagsrytme:
Står op 04.30-05.30. Sover hvis oppe kl. 04.30. Ca 1 time fra 07-08. Samt 2-3 t i dagpleje mellem 11.30 til 14-14.30.
Men nu har han fået den ide, at han gerne vil have flaske med 210 ml stadig i armen på mig. Men når der ca er 60-90 ml tilbage vil han gerne over i sin seng og drikker så flasken færdig og tager selv sutten i munden og sover bagefter.
Han har dræn, da han som baby havde mange mellemørebetændelser. Som nu næsten aldrig er et problem. Haft et mildt tilfælde på 6 måneder. Så det dejligt. Han har aldrig før nu begyndt at ligge fladt på flasken og drikke.
Mit spørgsmål er skal vi være nervøse for at han ligger fladt?. Vi ved godt det med at mælk kan gå til øret og give anledning til mellemørebetændelse. Er det ok alligevel han gør det. Eller bør jeg ligge ham på en pude under madres og vil det være nok???
Vi ved godt vi snart skal af med flasken men tager det snart. Han vågner gerne x 1 og får 120 ml og ellers er han nu lige begyndt at sove igennem.
Spørgmål 2:
Han udvikler sig hurtigt, gået siden han var 12 måneder, snakker-lyde meget. Spiser gerne selv med ske/gaffel selvom meget ryger ved siden af. Jeg rejser lidt med arbejde men far er god til at være på. Men lille manden er meget mor syg når jeg er hjemme. Jeg kan ikke gå nogle steder uden han vil op. Græder mere mm. Tænker du det er fordi jeg væk med arbejde eller blot aldersbetinget?
Som altid tak for dine svar.