Urolig baby i de tidlige aftentimer

14. marts 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Urolig baby i de tidlige aftentimer

Hej Helen

Tak for dit svar angående vores datters gylperi og eventuel refluks. Vi endte faktisk med at skifte MME til Allomin, og det har hjulpet rigtig meget. Hun er ikke længere så generet af gylp, og hendes mave virker generelt meget mere i ro nu.

Efter vi har fået mere styr på den del, er der dukket en ny bekymring op – de bliver sikkert ved med at afløse hinanden :)

Hun er meget urolig fra ca. kl. 17 og frem til omkring kl. 21-22, og vi har ofte svært ved at få hende til at falde helt til ro i det tidsrum – og det er hver dag uden undtagelse (desværre lige når min mand kommer hjem fra arbejde, så han ser kun en sur baby). Antallet af minutter, hun græder, svinger fra dag til dag, men hun er urolig og vil kun være på arm i bevægelse. Hun kan godt sove, men vågner så snart vi lægger hende. Vi har forsøgt ...

Annonce

... alt – mad (både bryst og flaske), leg, bleskift, sidde i mørke, synge, vugge, … Hun sover rigtig godt om natten (7-9-13), så udfordringerne fortsætter heldigvis ikke i mange timer, men vi vil gerne hjælpe hende til at finde ro om eftermiddagen og den tidlige aften også.

I løbet af dagen sover hun allerbedst på tur i barnevognen enten formiddag eller eftermiddag. Nogle dage sover hun fint i sin babynest og/eller lift i lejligheden formiddag eller eftermiddag relativt, andre dage kan jeg ikke få hende til at sove ret længe, før hun vågner. Her græder hun dog ikke som om aftenen – hun er bare halvvågen og blunder kun.

Har du nogle gode råd til, hvad vi kan gøre for at få en mere rolig baby i de tidlige aftentimer, eller skal vi bare acceptere, at ulvetimen er svær?

Tak for svar!

Mange hilsner fra
Anna Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder