Brev:
Urolig baby i de tidlige aftentimer
14. marts 2019
Alder:
2 mdr.
Urolig baby i de tidlige aftentimer
Hej Helen
Tak for dit svar angående vores datters gylperi og eventuel refluks. Vi endte faktisk med at skifte MME til Allomin, og det har hjulpet rigtig meget. Hun er ikke længere så generet af gylp, og hendes mave virker generelt meget mere i ro nu.
Efter vi har fået mere styr på den del, er der dukket en ny bekymring op – de bliver sikkert ved med at afløse hinanden :)
Hun er meget urolig fra ca. kl. 17 og frem til omkring kl. 21-22, og vi har ofte svært ved at få hende til at falde helt til ro i det tidsrum – og det er hver dag uden undtagelse (desværre lige når min mand kommer hjem fra arbejde, så han ser kun en sur baby). Antallet af minutter, hun græder, svinger fra dag til dag, men hun er urolig og vil kun være på arm i bevægelse. Hun kan godt sove, men vågner så snart vi lægger hende. Vi har forsøgt alt – mad (både bryst og flaske), leg, bleskift, sidde i mørke, synge, vugge, … Hun sover rigtig godt om natten (7-9-13), så udfordringerne fortsætter heldigvis ikke i mange timer, men vi vil gerne hjælpe hende til at finde ro om eftermiddagen og den tidlige aften også.
I løbet af dagen sover hun allerbedst på tur i barnevognen enten formiddag eller eftermiddag. Nogle dage sover hun fint i sin babynest og/eller lift i lejligheden formiddag eller eftermiddag relativt, andre dage kan jeg ikke få hende til at sove ret længe, før hun vågner. Her græder hun dog ikke som om aftenen – hun er bare halvvågen og blunder kun.
Har du nogle gode råd til, hvad vi kan gøre for at få en mere rolig baby i de tidlige aftentimer, eller skal vi bare acceptere, at ulvetimen er svær?
Tak for svar!
Mange hilsner fra
Anna Katrine