Spisesituation

13. marts 2019

Alder:
11 mdr.

Spisesituation

Hej Helen.

Tak for din forrige mail ang frugt og grønt - vi vil forsøge os med de tips du er kommet med og håber han snart får lysten til at spise det :)

Nu har jeg dog et spørgsmål omkring selve spisesituationen:

Hvordan skal vi reagere, eller ikke reagere, når han smider maden på gulvet?
I dag oplevede jeg, at han smed alt på gulvet, som han blev tilbudt - og så bliver jeg i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Hvis jeg ikke skal reagere på hans madkasten, skal jeg så bare gå op og lave mere (eller andet), når han har smidt hele måltidet på gulvet eller? ... i såfald får han jo ikke noget at spise. Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg skal gøre i disse situationer. ...

Annonce

... Jeg synes det virker som, at han gør det helt bevidst: Tager maden op, kigger på mig, smider det på gulvet og kigger efter det ... og gentager processen med næste stykke.

Det skal lige siges, at han i dag ikke er blevet tilbudt noget nyt, han aldrig har smagt før. Det har været noget han har spist utallige af gange, så tænker at det handler om noget andet.

Derudover skriver du, at de ca skal have 400 ml MME på et døgn. Han bliver tilbudt 210 ml både efter frokost og inden han puttes til nat, men har de sidste uger ikke drukket meget mere end 100 ml af hver flaske. Når nu vi ikke kan få mere i ham, vil du så mene at vi skal give ham noget jerntilskud?

Med venlig hilsen
Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder