Brev:
Spisesituation
13. marts 2019
Alder:
11 mdr.
Spisesituation
Hej Helen.
Tak for din forrige mail ang frugt og grønt - vi vil forsøge os med de tips du er kommet med og håber han snart får lysten til at spise det :)
Nu har jeg dog et spørgsmål omkring selve spisesituationen:
Hvordan skal vi reagere, eller ikke reagere, når han smider maden på gulvet?
I dag oplevede jeg, at han smed alt på gulvet, som han blev tilbudt - og så bliver jeg i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Hvis jeg ikke skal reagere på hans madkasten, skal jeg så bare gå op og lave mere (eller andet), når han har smidt hele måltidet på gulvet eller? ... i såfald får han jo ikke noget at spise. Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg skal gøre i disse situationer. Jeg synes det virker som, at han gør det helt bevidst: Tager maden op, kigger på mig, smider det på gulvet og kigger efter det ... og gentager processen med næste stykke.
Det skal lige siges, at han i dag ikke er blevet tilbudt noget nyt, han aldrig har smagt før. Det har været noget han har spist utallige af gange, så tænker at det handler om noget andet.
Derudover skriver du, at de ca skal have 400 ml MME på et døgn. Han bliver tilbudt 210 ml både efter frokost og inden han puttes til nat, men har de sidste uger ikke drukket meget mere end 100 ml af hver flaske. Når nu vi ikke kan få mere i ham, vil du så mene at vi skal give ham noget jerntilskud?
Med venlig hilsen
Elisabeth