Baby vil ikke spise nok af flaske

12. februar 2019

Alder:
2 mdr.

Baby vil ikke spise nok af flaske

Hej Helen.

Min søn på 11 uger, som er flaskebarn, har gennem de seneste 6 uge spist mindre og mindre (Ca. 500ml) om dagen. Der går bedst om natten hvor der er mørkt og stille i soveværelset, men om dagen går han fuldstændig “amok” når jeg forsøger ar give ham noget at drikke. Sundhedsplejerske og læge siger at jeg skal have is i maven, da han jo ellers virker både sund, rask og glad, men det er godt nok svært. Han tager fint på i vægt og vejer i dag 5900 gram og er 61cm lang (ved fødslen som var til termin 3300 gram og 50cm lang) Han melder sig kun sjældent til og ...

Annonce

... selvom jeg lader gå ca. 4 timer mellem at jeg tilbyder ham mælk hjælper det ikke. Jeg har de rigtige suttehoveder, da han tager fint fra om natten og det er heller ikke refluks, da han bedst drikker når han ligger relativt fladt på ryggen.

Jeg er simpelt hen så bekymret og mangler virkelig at der er nogen som vil hjælpe mig og min mand, med et godt råd 😳

Lige nu er han forkølet og har lidt med luftvejene, som vi har været til lægen med. Men det er jo ikke det, da problemet allerede opstod kort efter ju!

Håber du kan hjælpe os!

Venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far