Sover i mærkelige positioner i sin slyngevugge

12. januar 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sover i mærkelige positioner i sin slyngevugge

Kære Helen,

Vores datter Uma er 15 uger nu, og vi har generelt ikke noget problem med hendes sovevaner. Specielt ikke ift hvad vi læser og hører fra andre forældre.

Uma har lige siden hun kom hjem fra hospitalet sovet i Natures Sway (slyngevugge) om natten og det er gået rigtig godt. Om dagen sover hun i barnevognen når vi går ture og vi prøver generelt at følge det søvnhjul som er passende for hendes alder, vi tager udgangpunkt i din bog: Børn og søvn.

Indenfor de sidste par uger er Uma begyndt at sove i mærkelige stillinger i sin slyngevugge om natten og det starter faktisk fra vi lægger hende ned i den, og hun ...

Annonce

... sover også igennem i disse stillinger. Hun skyder hovedet helt tilbage og lægger det til siden og prøver nærmest at vende sig rundt. Nogle gange prøver hun nærmest at 'kaste' sig rundt så hun kommer til at ligge på siden, grundet slyngevuggen kommer det aldrig til at ske.

Hun får nogen gange drejet hovedet så meget til siden så hendes næse vender ned i madrassen, og derfor kan vi godt blive nervøse for at hun ikke kan få luft. Det ser meget ubehageligt ud for os som forældre, og vi overvejer om vi allerede skal skifte slyngevuggen ud med en fast seng? Hun sover stadigvæk tæt på os inde i soveværelset.

Kærlig hilsen
Far til Uma

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor