Brev:
Sover i mærkelige positioner i sin slyngevugge
12. januar 2019
Alder:
4 mdr.
Sover i mærkelige positioner i sin slyngevugge
Kære Helen,
Vores datter Uma er 15 uger nu, og vi har generelt ikke noget problem med hendes sovevaner. Specielt ikke ift hvad vi læser og hører fra andre forældre.
Uma har lige siden hun kom hjem fra hospitalet sovet i Natures Sway (slyngevugge) om natten og det er gået rigtig godt. Om dagen sover hun i barnevognen når vi går ture og vi prøver generelt at følge det søvnhjul som er passende for hendes alder, vi tager udgangpunkt i din bog: Børn og søvn.
Indenfor de sidste par uger er Uma begyndt at sove i mærkelige stillinger i sin slyngevugge om natten og det starter faktisk fra vi lægger hende ned i den, og hun sover også igennem i disse stillinger. Hun skyder hovedet helt tilbage og lægger det til siden og prøver nærmest at vende sig rundt. Nogle gange prøver hun nærmest at 'kaste' sig rundt så hun kommer til at ligge på siden, grundet slyngevuggen kommer det aldrig til at ske.
Hun får nogen gange drejet hovedet så meget til siden så hendes næse vender ned i madrassen, og derfor kan vi godt blive nervøse for at hun ikke kan få luft. Det ser meget ubehageligt ud for os som forældre, og vi overvejer om vi allerede skal skifte slyngevuggen ud med en fast seng? Hun sover stadigvæk tæt på os inde i soveværelset.
Kærlig hilsen
Far til Uma