Er vågen hver 2. time om natten

10. januar 2019

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Er vågen hver 2. time om natten

Hej Helen,

Vores søn på næsten 8. Mdr. Vågner hver 2. Time om natten, hvor han ikke kan trøstes med sut, musikuro osv. Men lægger sig først til st sove, når jeg har lavet en flaske med modermælkserstatning til ham - her drikker han for det meste kun 25-85 ml - dog en flaske om natten med 200 ml. Jeg har forsøgt med Panodil kl 19 og en gang om natten, hvilket hjælper så de aldersopdelte dagsplaner som du foreslår kan følges og der således er nattero - på nær at jeg skal trække tiden mellem flasken til midnat og så kl 5. Dvs. At timen fra kl 4 og indtil kl 5, er han urolig og vil ...

Annonce

... have mælk. Jeg sørger for at han bliver mæt ved alle måltider, så tænker at Uroen må skyldes tænder eller tigerspring. Men han har nu sovet uroligt i lang tid nu. Han har fået lagt dræn men har ikke hjulpet. Jeg håber at han sover bedre, inden til til maj starter på job.

Jeg har forsøgt med aftengrød, hvilket gør at han ikke vil have flaske kl 20. Hvad gør det at han ikke får den flaske? Bør jeg give den i stedet for grød? Han får ikke 600 ml modermælkserstatning dagligt længere - han gider det ikke så meget mere. Bør han få de ml?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder