Brev:
Er vågen hver 2. time om natten
10. januar 2019
Alder:
8 mdr.
Er vågen hver 2. time om natten
Hej Helen,
Vores søn på næsten 8. Mdr. Vågner hver 2. Time om natten, hvor han ikke kan trøstes med sut, musikuro osv. Men lægger sig først til st sove, når jeg har lavet en flaske med modermælkserstatning til ham - her drikker han for det meste kun 25-85 ml - dog en flaske om natten med 200 ml. Jeg har forsøgt med Panodil kl 19 og en gang om natten, hvilket hjælper så de aldersopdelte dagsplaner som du foreslår kan følges og der således er nattero - på nær at jeg skal trække tiden mellem flasken til midnat og så kl 5. Dvs. At timen fra kl 4 og indtil kl 5, er han urolig og vil have mælk. Jeg sørger for at han bliver mæt ved alle måltider, så tænker at Uroen må skyldes tænder eller tigerspring. Men han har nu sovet uroligt i lang tid nu. Han har fået lagt dræn men har ikke hjulpet. Jeg håber at han sover bedre, inden til til maj starter på job.
Jeg har forsøgt med aftengrød, hvilket gør at han ikke vil have flaske kl 20. Hvad gør det at han ikke får den flaske? Bør jeg give den i stedet for grød? Han får ikke 600 ml modermælkserstatning dagligt længere - han gider det ikke så meget mere. Bør han få de ml?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor