Brev:
Putning af storebror
13. december 2018
Alder:
2 år, 8 mdr.
Putning af storebror
Hej Helen,
Jeg har valgt at blive hjemmegående med vores to børn på 2,9 år og lille ny på næsten 7 måneder. Her blev det ret hurtigt dejligt at vores ældste begyndte at sove lidt længere om morgenen og egentlig tilpassede sig lidt min og lillesøsters rytme. Desværre har det bare resulteret (går jeg ud fra), at han først sover sent om aftenen. Der er som sådan ikke noget brok, men han bliver lidt ked af det ind i mellem og siger grædende at han ikke kan sove. Han er ellers altid blevet puttet 19.30 med en lille godnathistorie en lille sang og så godnat og herefter selv faldet i søvn inden for 15 min med en lille natlampe fra han var 2 år.
Førhen vågnede han altid kl. 06 da han skulle i viggestue og os på arbejde. Men nu vågner vi omkring kl. 07 og han sover middagslur fra 12.30-15.15. Vi putter stadig kl. 19.30 eller nej nærmere kl. 20 men han sover ikke før 21.30 eller 22. Og det er i længden nu blevet hårdt ikke at have kæreste-tid om aftenen. Vi ligger ved siden af ham til han falder i søvn, hvilket også er langt fra den gode rutine vi engang havde. Så hvordan gør vi?
Desuden har han sovet i vores seng siden september, fordi vi er flyttet og vi oplevede at han synes det var overvældende. Det har resulteret i at han IKKE vil sove i sin egen seng mere. Det er lidt svært, for vi synes herhjemme at det er helt okay at han sover i vores seng, hvis han har brug for det, men vi ønsker ikke at ligge ved ham til han falder i søvn. Hvordan mon vi kommer tilbage til den gode rutine eller er det lidt for sent at lave så meget om igen?
Venligst
en omsorgsfuld hjemmegående mor