Putning af storebror

13. december 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Putning af storebror

Hej Helen,

Jeg har valgt at blive hjemmegående med vores to børn på 2,9 år og lille ny på næsten 7 måneder. Her blev det ret hurtigt dejligt at vores ældste begyndte at sove lidt længere om morgenen og egentlig tilpassede sig lidt min og lillesøsters rytme. Desværre har det bare resulteret (går jeg ud fra), at han først sover sent om aftenen. Der er som sådan ikke noget brok, men han bliver lidt ked af det ind i mellem og siger grædende at han ikke kan sove. Han er ellers altid blevet puttet 19.30 med en lille godnathistorie en lille sang og så godnat og herefter selv faldet i søvn inden for 15 min med en lille natlampe fra han var 2 år.

Førhen vågnede han altid kl. 06 da han skulle i viggestue og os på arbejde. Men nu vågner vi omkring kl. 07 og han sover middagslur fra 12.30-15.15. ...

Annonce

... Vi putter stadig kl. 19.30 eller nej nærmere kl. 20 men han sover ikke før 21.30 eller 22. Og det er i længden nu blevet hårdt ikke at have kæreste-tid om aftenen. Vi ligger ved siden af ham til han falder i søvn, hvilket også er langt fra den gode rutine vi engang havde. Så hvordan gør vi?

Desuden har han sovet i vores seng siden september, fordi vi er flyttet og vi oplevede at han synes det var overvældende. Det har resulteret i at han IKKE vil sove i sin egen seng mere. Det er lidt svært, for vi synes herhjemme at det er helt okay at han sover i vores seng, hvis han har brug for det, men vi ønsker ikke at ligge ved ham til han falder i søvn. Hvordan mon vi kommer tilbage til den gode rutine eller er det lidt for sent at lave så meget om igen?

Venligst
en omsorgsfuld hjemmegående mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far