Brev:
15 måneder og ammestop
5. december 2018
Alder:
15 mdr.
15 måneder og ammestop
Hej Helen.
Jeg har en glad og meget aktiv dreng på 15 mdr. Han startede i vuggestuen pr. 01.09 og stortrives.
Han var i oktober syg med lungebetændelse, som var en ret hård omgang. Siden da har han været meget glad for hans mor. Jeg skal være i det samme rum som ham, og generelt er det kun mig der duer. Han vil gerne være sammen med sin far, men jeg skal være i samme rum. Når jeg går fra ham signalerer jeg til ham at han far også kan bruges og at jeg snart kommer igen. Han bliver meget ked af det næsten hver gang. Det har gjort at han næsten kun er sammen med mig. Vi er gået all-in på det her, fordi vi tænkte at det var en fase han skulle igennem. Men lige nu virker det som om at der ikke helt er noget slutpunkt. Dog skal det siges at når jeg ikke er hjemme, kan far sagtens putte og lege uden der er nogle problemer. Dog sover han uroligt når far har puttet og der går ikke længe for at han har brug for sin mor.
Ang. amning, så har det været hyggeligt for mig og ham og derfor har vi forsat så længe. Men siden oktober hvor jeg har været ekstrem meget på kan jeg mærke at jeg er fyldt op, nu vil jeg gerne til at stoppe. Før sygdomsperioden ammede jeg kun ved putning og ved 5-6 tiden om morgenen, hvor han så sov videre efterfølgende. Nu vågner han mange gange om natten, og vil kun have mig, og vil amme hver 2-3 time. Eller dvs. han ammer ikke, det er ret tydeligt for mig at det kun er kontaktamning og han bruger mig som sut. Hans sut (som han ellers er glad for om dagen) vil han ikke bruge om natten. Så det er lidt hårdt. Jeg synes yderligere at det virker naturligt at stoppe nu, og han er virkelig ved at være stor.
Vi forsøgte i weekenden at jeg sov i et andet rum, fordi jeg virkelig havde brug for søvn. Han skreg i 3 timer, inden hans far gav op og kom med ham.
Det skal siges at før det her havde en dreng der nærmest aldrig græd. Derudover har han altid været et sovebarn. Men nu er det som om at det er vendt på en tallerken.
Hvad har du af gode råd?
På forhånd tak for hjælpen.
Bedste hilsner
Louise