Brev:
5 måneder og sover meget
5. december 2018
Alder:
5 mdr.
5 måneder og sover meget
Kære Helen
Jeg synes, at min søn på fem måneder sover meget. Han sover cirka 9 timer om natten og fire til fem lure om dagen på alt fra 45 minutter til tre timer. Det lyder måske ikke som et problem, men jeg undrer mig lidt alligevel...
Han virker glad og tilfreds, når han er vågen, men han bliver hurtigt træt igen. F.eks. har han i dag sovet en lur på 3 timer, og efter at have været vågen i cirka halvanden time, falder han i søvn, mens jeg ammer ham. Han kan nogle gange, hvis vi holder ham vågen, være vågen i 2 timer, men så begynder han at bøvle meget, og falder hurtigt i søvn i barnevognen derefter. Det, der bekymrer mig mest, er ikke, at han sover så meget, men at han bliver så hurtigt træt... Vurderer du, at det er noget, jeg skal være bekymret over? Han vokser, som han skal, og han ser også ud til udvikle sig alderssvarende.
Hilsner
Anne