Brev:
Kropsbevidst og eksperimenterende
14. november 2018
Alder:
2 år, 2 mdr.
Kropsbevidst og eksperimenterende
Hej Helen.
Vores datter på lidt over 2 er blevet meget kropsbevidst og det betyder os hun er blevet meget selvbevidst i sin egen krop og eksperimentere med den fx når hun bliver skiftet.
Og når hun skal sove om aften prøver hun at komme i sin egen ble..
Men hvordan skal vi tackle det? Bliver hun skiftet og jeg spørger om det kilder får hun lov til at være uden ble lidt.
Men når hun skal sove så spørger jeg om det kilder og svaret er ja vis jeg så siger vi kan tage ble af så kan hun ligge i sengen og slappe lidt af mens mor lige ( et eller andet ude af rummet) bliver hun nærmest paniks over det og stopper. Men hendes nætter for tiden er ekstrem urolige? Og ved ikke om det hun nærmest humper sig selv i søvn måske er grunden.
Hvordan tackle vi dette? Ønsker hun har et normalt forhold til hende selv og krop men lære forskellen på hvornår det ok og knap så godt at gøre og hvordan tager vi lige en snak med en to årig??
Hilsen