Brev:
Babys accept af andre end mor og far
7. november 2018
Alder:
8 mdr.
Babys accept af andre end mor og far
Hej Helen
Tak for en fantastisk brevkasse og dine mange gode svar.
Min datter på snart 8 måneder kan ikke lide andre mennesker end mor, far og storebror.
Det har stået på siden hun var ca. 3 måneder.
Som regel vil hun gerne snakke med andre mennesker, men Gud forbyde de rører ved hende. Vi kender slet ikke problemet fra vores søn, som altid har været glad for andre. Vores familie er meget tæt, og vi ses meget med bl.a. Mormor og mostre. Det er en kæmpe frustration at hun ikke vil være hos dem. Vi har prøvet alt. Det går nu lidt bedre og hun kan sidde hos mormor i 3 minutter hvis der ikke er andre i rummet (jeg må gerne være der men ikke flere). Er der mange mennesker til stede - mennesker som hun kender godt, bliver hun vildt sur og pylret. Det er nu så grælt at jeg helt er stoppet med at besøge min familie for jeg orker ikke hendes skrig og skrål, og det selv hvis hun hele tiden er på min arm.
Vi har prøvet at hun bliver holdt i kort tid hvor jeg er der, kort tid hvor jeg siger jeg går, og også en enkelt gang hvor kun mormor var til stede da hun vågnede fra lur. Selvom min mor var meget rolig og prøvede at trøste hende med de ting vi ved hun elsker, stoppede hun først med at skrige fuldstændig uhæmmet da jeg igen var der.
Jeg har ikke tal på hvor mange begivenheder i vores omgangskreds jeg snart har sagt fra til, og det er begyndt at gå mig rigtig meget på, at jeg er spærret fuldstændig inde derhjemme.
Jeg ammer hende, men vi følger dit døgnskema fuldt ud hvad angår mad.
På forhånd tak for dit svar!