Brev:
Aften- og natflasken
7. november 2018
Alder:
12 mdr.
Aften- og natflasken
Hej Helen
Mit spørgsmål handler om flasker. Vores dreng på nu 1 år får stadig flaske, når han skal sove og så oftest én gang i løbet af natten.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst trapper ud af natflasken? Og hvornår det er bedst helt at holde med aftenflasken?
Vi har forsøgt at sætte mængden af mælk lidt ned i natflasken (fra 235-200 ml) og har indtil nu sat uret til at ringe mellem 00-01 og givet ham flasken mens han sover, MEN så begyndte han pludselig nogle nætter at protestere mod at få flasken og ville ikke spise noget.
Så prøvede vi egentlig bare at lade ham sove og så se hvornår han melder sig og det gør han som regel et sted mellem 1-2 og så får han flasken der. Nogle nætter melder han sig slet ikke og andre gange tidligt på morgenen kl. 5. Der får han ingen flaske, da jeg synes det er for tæt på morgenmaden. Nogle gange kan han godt sove lidt videre uden flaske (får måske lidt vand), andre gange må vi stå op.
Jeg er meget i tvivl om det er den rigtige måde at gøre det på eller om det er bedre fortsat at sætte uret til at ringe og så langsomt trappe ud af flasken på den måde?
Vi er først lige begyndt at tilbyde ham letmælk ind imellem - hvor meget anbefaler du at han skal drikke om dagen? Jeg tænker sådan ift. på sigt helt at stoppe med flaskerne?
Håber du kan hjælpe lidt med nogle gode råd :)
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Mor