Brev:
Luft/opstød og søvn - del 2
17. oktober 2018
Alder:
3 mdr.
Luft/opstød og søvn - del 2
Kære Helen
Tak for dit svar! Jeg prøver at følge dine råd. Jeg sidder bla ca en halv time med ham (hvor jeg jævnligt klapper ham stille på ryggen), inden jeg lægger ham, og jeg er begyndt at lægge noget, der lugter meget af mig under hans hoved (fx en stofble). Det lykkes nogle gange. I dag er han for første gang vågnet midt i en lur, har ligget og snakket lidt og faldet i søvn igen.
Var til lægen for at få tjekket, om det kunne være stille reflux, men det mente hun ikke.
Det bekymrer mig lidt, hvor længe han er vågen ad gangen. I dag sov han en lur på et par timer. Derefter var han vågen en time, inden han faldt i søvn, mens jeg ammede ham. Det er normalen. Den første halve time, han er vågen, er han i fint humør. Han smiler, pludrer, laver i bleen, spiser og leger. Derefter begynder han at beklage sig lidt, og når jeg ammer ham, falder han i søvn. Jeg kan nogle gange holde ham vågen i 1,5 time. I går eftermiddags/aften var han vågen i et par timer. Men normalt bliver han træt efter en time uagtet hvor lang tid, han har sovet inden.
Har læst, at babyer normalt er vågen 2-3 timer i denne alder (knap 4 måneder). Men det er han kun en gang om dagen. Er det noget, jeg skal bekymre mig om?
På forhånd tak!
Mange hilsner
Anne Line