Udadreagerende 2-årig

10. august 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Udadreagerende 2-årig

Kære Helen 😊

Jeg skriver til dig, da vi herhjemme oplever store udfordringer med vores lille H, der blev 2 år den 2. juni.

Han er gået fra at være en lille engel, til at være udadreagerende med slag, bid og riv. Han kaster desuden med al ting. Eksempelvis kaster han legetøj på gulv, væg og vinduer. Han kaster også med andre ting han lige kan få fat i. Og sin aftensmad.
Typisk kan jeg se en del af disse ting sker, når han er/bliver frustreret. Vi må sætte vildt mange grænser i løbet af en dag. Eksempelvis kan han åbne terrassedøren og løbe ud. Han kravler på borde og reoler, og skaber virkelig farlige situationer. Alle løse genstande er efterhånden gemt væk.

Han skriger og bliver helt rød i hovedet mange gange om dagen, og vi er ærligt talt ret forbavsede over, hvordan han kan være så vild i varmen – hele tiden. Han virker meget frustreret det meste af tiden. Bliver hurtigt gal på os.

Man kan ikke tale ham ned eller tale ham fra ting. Der er ligesom ikke hul igennem. Det er sjældent.

Jeg kan oplyse, at vi er flyttet for to uger siden, og han er startet ny institution for cirka 2 måneder siden. Der har været, og er nok stadig pres på herhjemme. ...

Annonce

...
Han er umiddelbart faldet godt til i vuggestuen, men de oplever også at han kradser og bider nu.

Han er desuden flyttet ind på eget værelse. Han er generelt længe om at falde i søvn, og vi må sidde derinde længe, men han sover nogenlunde gennem natten. Dette ændrede sig for cirka 3 måneder siden. Før kunne vi nemt lægge ham. Desuden vil han på ingen måde skiftes og da slet ikke i bad!

Jeg er i tvivl om, hvad vi konkret kan gøre for at hjælpe ham. Han var engang så kærlig.

Han startede med at bide for en del tid siden, så stoppede det, og nu er det så, at det hele eskalerer fuldstændigt.

Jeg kan sagtens se, at der er sket en del forandringer i hans liv, men kan det virkelig betyde så meget? Hvor meget er mon alderen, og hvor meget er forandringer? Handler det om tryghed?

Jeg håber virkelig, at du kan give os noget forståelse for hans udvikling og måske et godt råd. Det påvirker os alle sammen meget negativt. Der er konstant ’ ildebrande’ der skal slukkes, og vi løber virkelig hovedløst rundt. Det er så hårdt synes jeg, og lige nu er vi alle så drænede, og kommer til at skælde ud rigtig meget og blive gale. Det hjælper jo nok ikke.

Kærlig hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder