Søvn 3 måneder

8. august 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn 3 måneder

Kære Helen

Vi har en skøn pige på 3,5 måned som faktisk er super nem og sover rigtig godt.

Står op kl 8.30 ca og tager en 30 min lur ca 9.30.

Middagslur starter mellem 12 - 13 og er et par timer for det meste.

Herefter har vi en til to kortere lure resten af dagen.

Går i seng kl 21 og sover til mellem 5 - 6 får flaske og sover videre.

Så det er som sådan ikke længden af lure. Men hun har meget motorisk uro om dagen - jeg er begyndt at putte hende i vores seng om dagen - hun får flaske og falder i søvn med sut efterfølgende - men hun har rigtig meget brug for at jeg lægger sammen med hende - er ...

Annonce

... det en dårlig vane? Jeg kan for det meste gå fra hende efter 30 - 60 min. Hun skal nogle gange hjælpes videre i søvnen efter 30 min. Hvilket jeg synes går fint - for det meste.

Om aftenen falder hun i søvn i vores seng - hvor jeg forsøger at flytte hende over i egen seng lige inden hun sover tungt - det er 50/50 om det går. De dage det ikke går - falder hun i søvn med det samme hun kommer over i vores seng og sover der hele natten. Jeg kan fint gå fra hende. Er det en skidt vane eller er det lige en periode med behov for tryghed og nærvær?

På forhånd tak

Maja og Laura (som ikke er glad for at blive svøbt :) )

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig