Brev:
Søvn 3 måneder
8. august 2018
Alder:
3 mdr.
Søvn 3 måneder
Kære Helen
Vi har en skøn pige på 3,5 måned som faktisk er super nem og sover rigtig godt.
Står op kl 8.30 ca og tager en 30 min lur ca 9.30.
Middagslur starter mellem 12 - 13 og er et par timer for det meste.
Herefter har vi en til to kortere lure resten af dagen.
Går i seng kl 21 og sover til mellem 5 - 6 får flaske og sover videre.
Så det er som sådan ikke længden af lure. Men hun har meget motorisk uro om dagen - jeg er begyndt at putte hende i vores seng om dagen - hun får flaske og falder i søvn med sut efterfølgende - men hun har rigtig meget brug for at jeg lægger sammen med hende - er det en dårlig vane? Jeg kan for det meste gå fra hende efter 30 - 60 min. Hun skal nogle gange hjælpes videre i søvnen efter 30 min. Hvilket jeg synes går fint - for det meste.
Om aftenen falder hun i søvn i vores seng - hvor jeg forsøger at flytte hende over i egen seng lige inden hun sover tungt - det er 50/50 om det går. De dage det ikke går - falder hun i søvn med det samme hun kommer over i vores seng og sover der hele natten. Jeg kan fint gå fra hende. Er det en skidt vane eller er det lige en periode med behov for tryghed og nærvær?
På forhånd tak
Maja og Laura (som ikke er glad for at blive svøbt :) )