Søvnbehov 7 måneder

7. august 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvnbehov 7 måneder

Hej Helen.

Tak for dit svar angående min søns søvnmønstre. Det var brugbart og jeg må nok prøve at acceptere, at det er nok søvn for ham.

Jeg skal så hører dig om, nu når han kun tager de 30-45 min. Ad gangen. Hvor mange gange tænker du jeg så skal lægge ham og med hvor mange timers mellemrum. Hvis han vågner ved 6 tiden og sover til nat kl 20.00. Jeg ved det er svært for dig at sige, for jeg skal jo kigge på ham og når han er træt så lægge ham. Jeg syntes dog til tider han er meget svær at læse, fordi han er så aktiv hele tiden og generelt glad. Dog viser han det tydeligt når han bliver ammet, så falder han næsten i søvn. Men det kunne bare være rart at have lidt at ...

Annonce

... rette sig efter.

Vi står også og skal til Spanien her i september, min kæreste og jeg og mine forældre. Vi skal bo i en lejlighed og min søn kommer til at sove i en rejseseng på samme værelse som os. Jeg gruer dog lidt for hvordan hans middagslure bliver dernede. Vi har klapvogn med, og den kan han sagtens sove i når vi er ude. Dog tænker jeg igen, at han bare ikke kommer til at tage nogle lange lure dernede og at det er dumt at vi tager af sted. Der bliver jeg virkelig pylret. Men igen han tager jo heller ikke lange lure herhjemme.

Jeg kan bare mærke jeg bruger meget energi på at tænke hvordan hans rytme angående søvn bliver dernede. Håber du kan hjælpe mig lidt.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet