Pludrer ikke særlig meget

13. juli 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Pludrer ikke særlig meget

Kære Helen

Jeg skriver fordi vores datter ikke pludre særlig meget.

Hun er nu 3 1/2 måned gammel. Vi har oplevet at hun kan pludre, og vi taler hele tiden med hende, og gentager de få pludre lyde hun laver, men der kommer bare ikke særlig mange.

Ofte når vi taler til hende holder vi lange pauser, for at give hende tid til at pludre, men istedet begynder hun at sprælle med arme og ben, smile eller viser os, at hun kan få fat i sine tæer m.m øjenkontakten er rigtig god, og hun kigger længe på os.

Hun er lige blevet hørescreenet, så vi ved at hun høre fint. Vi har også prøvet at bøje benene, og ligge ...

Annonce

... hende foran os, hvor vi taler til hende men den stilling er hun ikke så pjattet med, for så kan hun ikke så godt sprælle med arme og ben. Vi oplever at hun bruger meget sit kropssprog. Vi oplever også, at hun pludre mere når hun bliver sur, så skæller hun ud med pludren, men når hun er glad kommer der ikke så meget lyd.

Sundhedsplejersken har sagt at der er en aldersvarende kontakt, og at det nok bare er hendes personlighed. Jeg vil gerne vide om det er normalt, at nogle babyer bare ikke pludre særlig meget i den alder, mens andre pludre i et væk? Eller om vi skal være bekymrede?

Med venlig hilsen
lille mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren