Brev:
Hjælp til madplan og datter i dagpleje
9. juli 2018
Alder:
10 mdr.
Hjælp til madplan og datter i dagpleje
Kære Helen
Vores skønne datter Sonja er nu 10 mdr. og hun udvikler sig vildt. Vi er stadig ret usikre på, hvilken madplan, der er hensigtsmæssigt for hende. Hun er 77 cm lang og vejer 11.2 kg (skønner vi).
Nuværende madplan:
7:30-8:00 - Havregrød + vand af kop
9:00-9:30 - Bliver hun lagt og sover herefter 1-1.5 timer
10:30:11:00 - 1 stk frugt (fx en revet pære)
12:00-12:30: Frokost bestående 1/2 rugbrød m/forskellige pålæg og evt. 1/2 avocado eller rester fra dagen før + vand af kop
14:00-14:30: Middagslur
15:30-16:00: Enten 1/2 banan eller lidt fuldkornsgrød
18:00: Aftensmad - hvad vi spiser
19:00: Puttetid og sover ca. 19:45
22:00: 180 ml erstatningsmælk på flaske
(hun drikker løbende af vandflaske hele dagen)
Sonja er “godt i stand”, så vi er meget obs på, at hun ikke får for meget mad. Men udfra andre artikler på dit site, lyder det til, at vi ikke giver hende nok mad og erstatningsmælk til hendes alder?
Dagpleje:
Hun er ved at blive indkørt i dagpleje, men det er meget svært, fordi at hun er knyttet til os, specialt fordi at hun, har sovet sammen med os i samme seng indtil nu. Dagplejeren har rådet os til at lære hende at sove selv i egen seng. Sonja har været afsted i 2 uger og hun har max været der en 1/2 time, fordi hun græder meget. Er det vejen frem? Vi har pt. kun 2 hele uger tilbage, inden vi starter på arbejdet.
Sonja har meget svær til at falde i søvn og har derefter mange opvågninger. Kan det evt. skyldes, at hun ikke får nok mad svarende til hendes størrelse og alder?
Hun er glad og tilfreds om dagen. "Kravler" rundt og nysgerrig på alt :)
Håber du kan hjælpe os
Kærlig hilsen
Caroline og familien