Problemer med aftenputningen

9. juli 2018

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Problemer med aftenputningen

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål til vores aftenputning.

Vi havde endelig fået sådan en god putterutine med vores dreng på snart 9 måneder. Før skulle han vugges i søvn inden han kunne lægges over til sig selv og den uvane ville vi gerne ud af.
Vi begyndte at lægge ham i vores seng med mig ved siden af. Her sang jeg, puttede og nussede lidt og han faldt fint i søvn. Når han sov blev han flyttet over i sin egen seng og sov fint hele natten (indtil morgenflasken). Han kunne godt finde på at vende sig om på maven nogle gange, men jeg vendte ham blot om igen og til sidst faldt han til ro.

MEN nu vil han bare ingenting. Det kom lige pludselig synes vi.
Hvis vi kører samme rutine vender han sig om HELE tiden. Jeg lader ham rode lidt rundt og vender ham og prøver lidt igen, men til sidst bliver han bare stiktosset og det kan ende i gråd.
Efter mange frusterende aftener hvor han ikke ville ...

Annonce

... puttes og til sidst slet ikke sove, faldt vi desværre tilbage til det vi ved der virker :/
Nu vugger vi igen og det vil vi bare rigtig gerne af med.

Vi synes lige at det gik så godt og at putningen i vores seng var en god start til at han skulle falde i søvn i sin egen - som er vores mål :)
Vi har prøvet at flytte ham når han er liiige ved at falde i søvn (som du også nogle gange anbefaler) men langt de fleste gange vågner han desværre.

Lidt facts:
Han er meget motorisk aktiv og er i denne periode begyndt at kravle og kommer hurtigt langt omkring. Han er meget nysgerrig og elsker at udforske verden. Han er også begyndt at sidde selv og så småt begyndt at rejse sig ved ting.
Så der sker bare helt vildt meget og tænker at det måske kan være noget af grunden??

Vi vil høre om du har nogle gode råd til, hvordan vi kommer tilbage til en god putterutine?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren