Brev:
3 måneder og søvn
13. juni 2018
Alder:
3 mdr.
3 måneder og søvn
Hej Helen.
Endnu et søvn spørgsmål - min pige på nu 3 måneder skal stadig have hjælp med vugning under sine lure, men hun er nu også begyndt at sove dårligere om natten - dvs at hun som regel sover ved 22 tiden og vågner ca. 3 timer efter og spiser men efter det første stræk er hun begyndt at vågne hver time og lige skal spise lidt eller have sutten og efter kl 05 sover hun som regel rigtig uroligt og små græder og møffer rundt. Jeg har læst din bog og ved at der kan ske meget med søvnen ved 3-4 måneders alderen.
Men mine tanker går på om hun måske sover for meget om dagen - hun sover som regel mellem 3-5 lure. Ofte en tidlig lur ca en time efter hun er stået op - uanset om hun står op kl 6 eller 9 - her sover hun tit 45 min men så er hun kun vågen en time og er rigtig træt igen og kan så ofte sove alt mellem 1,5-3 timer (når jeg vugger hende ofte) og så en lur eller to om eftermiddagen og en lur om aften på de ca 45 min. Ofte med en sen lur mellem 18:30 og 19:30 hvilket gør hun så først er klar til at gå i seng ca kl. 22.
Om dagen er hun som regel kun vågen 1-1,5 time før hun er træt og pylleret men hun sover som regel mere end de 5 timer sammenlagt om dagen. Jeg tænker om det kan gøre at hendes nattesøvn er blevet dårligere? Jeg tænker om jeg skal prøve at holde hende vågen længere mellem hver lur selvom hun virker træt? Og mht den forringet natsøvn - skal man prøve at strække den lidt mellem amningerne så hun ikke nødvendigvis får bryst hver gang hvis hun vågner hver time eller oftere. Tænker om for meget mælk kan skyldes morgenuroen.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Sao