Søvnvaner og tungebevægelser 4.5 måned

12. juni 2018

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Søvnvaner og tungebevægelser 4.5 måned

Kære Helen.

Lige lidt spørgsmål ang søvn. Vores dreng er 4 1/2 måned.

Han viser træthedstegn kl. 19.00, sådan har det altid været og stadig. Men skal amme/give flaske ca 2 gange i træk. Han falder i søvn primært ved amning. Enten siddende eller liggende amning. Hvor efter jeg ligger ham i lift i egen seng i vores soveværelse. For det meste sover han så videre herfra i 5-6-7 timer Vågner og ammes siddende og sover videre i egen seng.

Mit spørgsmål er her, er det blevet en dårlig vane for ham at falde i søvn ved Amning? Hvis ja hvordan bryder vi den vane. Om dagen er han vågen når jeg ligger ham i barnevogn og falder hurtig i søvn ...

Annonce

... for det meste.

Spørgsmål 2. Han vågner altid mellem 04.40-05.00 hvor jeg ammer og her er han altid frisk og glad og vi står op. Han vil ikke sove videre der. Bør vi gøre noget her? Han bliver hurtig træt efter 2 timer, ligger jeg ham i barnevogn og han sover her fra 07-09.00 vågen igen i 2-3 timer og sover 1-1,5 time igen og så en lur fleste dage mellem 16-16.45.
Er dette normal dagsrytme? Han får 1-2 flasker mme om dagen og 5 ske fulde majsgrød.

3. Spørgsmål. Han er begyndt at lave en sjov tunge/mund bevægelse som om han ruller, stikker tungen ud suttelyd? Er det almindeligt ?

Mange spørgsmål.
God dag.

Med venlig hilsen
Mie.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg