Brev:
Søvnvaner og tungebevægelser 4.5 måned
12. juni 2018
Alder:
4 mdr.
Søvnvaner og tungebevægelser 4.5 måned
Kære Helen.
Lige lidt spørgsmål ang søvn. Vores dreng er 4 1/2 måned.
Han viser træthedstegn kl. 19.00, sådan har det altid været og stadig. Men skal amme/give flaske ca 2 gange i træk. Han falder i søvn primært ved amning. Enten siddende eller liggende amning. Hvor efter jeg ligger ham i lift i egen seng i vores soveværelse. For det meste sover han så videre herfra i 5-6-7 timer Vågner og ammes siddende og sover videre i egen seng.
Mit spørgsmål er her, er det blevet en dårlig vane for ham at falde i søvn ved Amning? Hvis ja hvordan bryder vi den vane. Om dagen er han vågen når jeg ligger ham i barnevogn og falder hurtig i søvn for det meste.
Spørgsmål 2. Han vågner altid mellem 04.40-05.00 hvor jeg ammer og her er han altid frisk og glad og vi står op. Han vil ikke sove videre der. Bør vi gøre noget her? Han bliver hurtig træt efter 2 timer, ligger jeg ham i barnevogn og han sover her fra 07-09.00 vågen igen i 2-3 timer og sover 1-1,5 time igen og så en lur fleste dage mellem 16-16.45.
Er dette normal dagsrytme? Han får 1-2 flasker mme om dagen og 5 ske fulde majsgrød.
3. Spørgsmål. Han er begyndt at lave en sjov tunge/mund bevægelse som om han ruller, stikker tungen ud suttelyd? Er det almindeligt ?
Mange spørgsmål.
God dag.
Med venlig hilsen
Mie.