Jetlag og erstatning for letmælk?

16. maj 2018

Alder:
11 mdr.

Jetlag og erstatning for letmælk?

Kære Helen,

Så nærmer tiden hvor vi skal tilbage til DK og holde sommerferie. Jeg har fået planlagt 3 mdr, og det glæder jeg mig meget til ; specielt fordi min datter får masser af kvalitetstid sammen med mine forældre :)

Jeg vil først og fremmest høre hvad jeg kan gøre for at mindske ubehag i hendes øre, når vi letter og lander. Eller kommer hun overhovedet til at kunne føle ubehag endnu? (11 mdr)

Og så er der det med jetlag. Der er 6 timers forskel, dvs når kl er 15 i DK, er det sengetid kl 21 i Kina. Har du nogle gode ...

Annonce

... råd til hvorfan jeg hjælper hende med at vænne sig til den danske tid? Hvad gør jeg om natten når hun vågner. Jeg skal vel ikke begynde at give hende havregrød? Jeg ammer stadig om natten, så er det det jeg skal gøre for at signalere at det stadig er nat?

Derudover, et bonus spørgsmål :) jeg kan ikke få frisk komælk i Kina, og du anbefaler at vi stille og roligt går igang med at tilbyde hende letmælk. Skal jeg i Kina fortsætte med MME? Hvis ja, er det så MME1 eller MME2?

På forhånd tak for hjælpen

Mange hilsner
Celines mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder