Sover min baby for meget? - 3 mdr.

12. april 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sover min baby for meget? - 3 mdr.

Hej Helen

Et måske lidt underligt spørgsmål - men kan en baby sove for meget..?

Min søn er 3 mdr gammel og synes nærmest han sover hele tiden...
Han sover gerne fra kl 20-08 nonstop.
Igen fra kl. 9-10. Så en længere lur over middag, ca 3 timer fra 11-14. Og så igen ca. 16-17. Altså samlet ca. 17-18 timer.
Er vi på tur kan godt sove endnu længere middagslur, op imod 4-5 timer...

Han spiser ca 6 flasker i døgnet med 150 ml og vejede ca. 5 kilo sidst han blev vejet. Når han endelig er ...

Annonce

... vågen er han glad og tilfreds, god til kontakt, pludrer og smiler osv.

Tænker du at der er grund til bekymring? Eller skal vi bare nyde, at vi har en super-sover-baby :)

Derudover et andet spørgsmål - hvad farve skal babys afføring være i denne alder? Min søn har en omgang "Mosegrøn" tynd afføring dagligt - eller ind i mellem hver anden dag. Han viser ingen tegn på ondt i maven, men synes jeg har hørt at afføring ikke må være grønlig hos en baby..?

På forhånd mange tak,

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder