Brev:
Sover min baby for meget? - 3 mdr.
12. april 2018
Alder:
3 mdr.
Sover min baby for meget? - 3 mdr.
Hej Helen
Et måske lidt underligt spørgsmål - men kan en baby sove for meget..?
Min søn er 3 mdr gammel og synes nærmest han sover hele tiden...
Han sover gerne fra kl 20-08 nonstop.
Igen fra kl. 9-10. Så en længere lur over middag, ca 3 timer fra 11-14. Og så igen ca. 16-17. Altså samlet ca. 17-18 timer.
Er vi på tur kan godt sove endnu længere middagslur, op imod 4-5 timer...
Han spiser ca 6 flasker i døgnet med 150 ml og vejede ca. 5 kilo sidst han blev vejet. Når han endelig er vågen er han glad og tilfreds, god til kontakt, pludrer og smiler osv.
Tænker du at der er grund til bekymring? Eller skal vi bare nyde, at vi har en super-sover-baby :)
Derudover et andet spørgsmål - hvad farve skal babys afføring være i denne alder? Min søn har en omgang "Mosegrøn" tynd afføring dagligt - eller ind i mellem hver anden dag. Han viser ingen tegn på ondt i maven, men synes jeg har hørt at afføring ikke må være grønlig hos en baby..?
På forhånd mange tak,
Med venlig hilsen
Mor