Søvn, babysvømning og bøger

10. marts 2018

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn, babysvømning og bøger

Kære Helen,

Tak for dit tidligere svar. Jeg kan nu putte hende i sengen uden at amme først. Dog skal jeg stadig være ved hendes side, hvilket pt er i orden for mig. Men er det noget du synes skal afvænnes? Dvs at hun skal kunne sove videre uden mig. Jeg har iagttaget at hun nogle gange vågner i sin søvn, åbner øjnene. Og hvis hun ser jeg er ved hendes side, så sover hun videre. Hvis jeg ikke er der, er hendes lur oftest kun på 30 min, hvilket slet ikke er nok for hende. Er jeg der, kan hun sove op til mellem1-2,5 time....
Hvordan gør jeg det bedst?

Derudover bonus spørgsmål. Fra tidligere svar opfordrede du baby svømning. ...

Annonce

... Jeg har desværre ikke kunne finde noget i nærheden (tætteste på er 2 timers kørsel). Men jeg tænkte, som alternativ, mon vores badekar kan bruges??
I så fald, hvordan skal jeg starte? Hvor længe er babysvømning? Og hvad laver man med baby? Evt hvis du har nogle hjemmesider jeg kan læse om? Hun døjer som sagt med hudproblemer (eksem), så hvad gør jeg her for at undgå det blusser for meget op?

Slutteligt, jeg vil gerne læse bøger til hende. Både simple ord-bøger så hun lærer ord, men evt også en simpel godnathistorie, som kan bruges når hun bliver ældre også. Hvilke bøger kan du anbefale?

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år