Brev:
Putning uden flaske
11. februar 2018
Alder:
7 mdr.
Putning uden flaske
Hej Helen.
Tak for gode råd ift mad og din boganbefaling - den vil vi se at få fat i.
Vi følger fortsat dit skema for dagen og putning med flaske fungerer (som regel). Morgenluren uden flaske har været i barnevognen, mens jeg går med hende. Barnevognen kan dog ikke stå stille i mange minutter, før hun vågner.
Hun møver sig meget hurtigt fremad og kan nu tage sine første kravlende bevægelser. Hun øver sig også i at hive sig selv op alle steder, hun kan komme til det.
Vi har købt en tyngdepose og afventer, denne skal komme med posten.
Hver gang hun bliver puttet, tænder vi en lille rolig godnatmelodi i håbet om at hun begynder at associere denne med at falde til ro.
Nye spørgsmål:
1. Hvordan lærer vi hende at blive puttet til lur i sengen uden flaske? Hun basker med arme og ben, knurrer ad os og så ender det i skrig selvom vi er helt rolige med hende, nusser hende og synger for hende. Det tager gerne 1,5 time og er enormt hårdt for alle.
2. Hun vågner ca. en gang i timen om natten fordi hun i søvne har vendt sig om på maven, er begyndt at kravle fremad, bliver stoppet af sengen og bliver frustreret. Hvis ikke vi hjælper hende her, så vågner hun helt. Til gengæld falder hun hurtigt i søvn når hun bliver lagt tilbage på ryggen og under dynen. Hvis vi ikke kan gøre noget ved dette - kan du mon sig noget om, hvornår hun cirka lærer at sove videre uden så meget aktivitet? Eller kan vi forvente det bare bliver værre, når hun lærer at komme op og sidde selv/hive sig selv op stående? (Det samme gælder hendes lange middagslur - for at nå op på 2-2,5 timer, kræver det man er klar 2-3 gange til at skynde sig ind og stoppe hende med at kravle&vågne helt op)
3. Er der noget vi kan gøre generelt for at lære hende at falde mere til ro? Det er som om at blive lagt i sengen nærmeste accelerer hastigheden hvormed hun kan baske med arme og ben. Kun når hun har haft flasken i noget tid slapper hun af.
4. Hendes seng er stadig på vores soveværelse. Vi står overfor at skulle flytte, når hun er 9,5 måneder - hvad har det af betydning for at blive flyttet på eget værelse? Vi vil gerne have hende ud af vores soveværelse inden for længe (med mindre vi bliver ved at skulle hjælpe hende på plads en gang i timen - så er det nemmere at have hende lige ved siden af)
På forhånd tak igen!