Putning uden flaske

11. februar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Putning uden flaske

Hej Helen.

Tak for gode råd ift mad og din boganbefaling - den vil vi se at få fat i.

Vi følger fortsat dit skema for dagen og putning med flaske fungerer (som regel). Morgenluren uden flaske har været i barnevognen, mens jeg går med hende. Barnevognen kan dog ikke stå stille i mange minutter, før hun vågner.

Hun møver sig meget hurtigt fremad og kan nu tage sine første kravlende bevægelser. Hun øver sig også i at hive sig selv op alle steder, hun kan komme til det.

Vi har købt en tyngdepose og afventer, denne skal komme med posten.

Hver gang hun bliver puttet, tænder vi en lille rolig godnatmelodi i håbet om at hun begynder at associere denne med at falde til ro.

Nye spørgsmål:

1. Hvordan lærer vi hende at blive puttet til lur i sengen uden flaske? Hun basker med arme og ben, knurrer ad os og så ender det i skrig selvom vi er helt rolige med hende, nusser hende og synger for hende. Det tager gerne 1,5 time og er enormt hårdt for alle.

2. Hun vågner ca. en gang i timen om natten fordi hun i søvne har vendt sig om på maven, er begyndt at kravle fremad, bliver stoppet af sengen og bliver frustreret. Hvis ikke vi hjælper ...

Annonce

... hende her, så vågner hun helt. Til gengæld falder hun hurtigt i søvn når hun bliver lagt tilbage på ryggen og under dynen. Hvis vi ikke kan gøre noget ved dette - kan du mon sig noget om, hvornår hun cirka lærer at sove videre uden så meget aktivitet? Eller kan vi forvente det bare bliver værre, når hun lærer at komme op og sidde selv/hive sig selv op stående? (Det samme gælder hendes lange middagslur - for at nå op på 2-2,5 timer, kræver det man er klar 2-3 gange til at skynde sig ind og stoppe hende med at kravle&vågne helt op)

3. Er der noget vi kan gøre generelt for at lære hende at falde mere til ro? Det er som om at blive lagt i sengen nærmeste accelerer hastigheden hvormed hun kan baske med arme og ben. Kun når hun har haft flasken i noget tid slapper hun af.

4. Hendes seng er stadig på vores soveværelse. Vi står overfor at skulle flytte, når hun er 9,5 måneder - hvad har det af betydning for at blive flyttet på eget værelse? Vi vil gerne have hende ud af vores soveværelse inden for længe (med mindre vi bliver ved at skulle hjælpe hende på plads en gang i timen - så er det nemmere at have hende lige ved siden af)

På forhånd tak igen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin