Kaster med maden

9. januar 2018

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Kaster med maden

Hej Helen.

Først vil jeg lige sige tusind tak for dit svar på mit sidste spørgsmål om putteproblemer, "stryge tøj metoden" virkede fra første dag, og vi putter nu en glad og tryg dreng igen, hver dag! :-)

Så nu har vi et nyt spørgsmål, som vi håber at du også har et godt råd til.

William er den dejligste glade dreng. Han er en rigtig dreng som laver ballade og tester os til den store guldmedalje. Og vi forsøger at aflede ham, og mindske skæld ud og ikke sige nej hele tiden. Specielt ved måltiderne har vi i noget tid, kæmpet med at han meget bevidst kaster med maden, efter at have spist lidt.

Vi plejer at takle det sådan, at vi siger til ham at det må han ikke, hvor efter han typisk ...

Annonce

... fortsætter. Efter han har fået et par chancer og "advarsler", så tager vi maden fra ham, og tørre ham af, så han kan gå fra bordet. Vi har hele tiden tænkt at det nok var en fase, og trøstet os ved tanken om at han trods alt altid opføre sig pænt i vuggestuen, og dermed kun var sådan overfor os.

MEN, nu har vi så lige fået af vide af vuggestuen, at de også er begyndt at opleve at han spiser grimt og kaster med maden så det er hele vejen omkring ham, hvilket de selvfølgelig er trætte af.

Har du et godt råd til hvordan vi skal takle det, så han finder ud af at man skal spise pænt og ikke kaste med maden? :-)

Det vi har gjort indtil nu, hjælper ihvertfald tydeligvis ikke :-(

Kærlig hilsen
Williams forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.