Min baby vil kun powernappe

6. december 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Min baby vil kun powernappe

Hej Helen

Jeg er ny her på siden 🙂

Jeg er mor til en pige på 12 uger. Mit problem er, at hun kun vil powernappe om dagen. Hendes lure er 20-40 min. Herefter er hun vågen 1-2 timer.

Hun har ikke noget problem med selve det at falde i søvn; her ligger jeg hende mens hun er halvvågen, hvorefter hun putter sig lidt og ligger sig til at sove. Problemet er, at når hun vågner, så vil hun ikke lægge sig til at sove igen.

Vi har fået tjekket hende ved en kiroprakter. Og det er ikke, fordi hun er sulten, når hun vågner. Jeg forsøger altid at toppe hende op på mælk inden hun bliver lagt. Og der kan godt gå noget tid efter hun er vågen, før hun bliver sulten.

Jeg pisker rundt for at stimulere hende, når hun er vågen ved leg, træning mv. Men det er hårdt at være så meget på og jeg synes mest af alt, at jeg kører mig selv træt.

Jeg synes snart, at jeg ...

Annonce

... har prøvet alt ift at holde mine hænder på hende, tage hende op og få hende til ro, lade hende ligge og se, om hun putter sig igen, svøbe om, gå tur med barnevognen mv.

Den eneste måde, jeg kan få hende til at tage en lang lur, er, hvis hun sover på mig eller min mand. Hvilket jeg også synes er lidt en uskik... Men det er den eneste, jeg kan gøre pt. for at få en pause.

Der er pt. ikke nogen problemer om natten. Omend hun kan være svær at putte til den første nat-putning.

Hjælp! Jeg er ved at være en meget træt mor, som både er på HELE dagen, fra vi vågner om morgenen samt gennem natten, hvor hun jo skal ammes, have en sut mv. med jævne mellemrum. Og jeg synes snart, at det er svært at nyde hende, fordi jeg bliver så frustreret, når hun vågner så hurtigt, hvilket gør mig ekstrem trist.

Hun fuldammes og vokser fint.

Med venlig hilsen
En meget træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder