Brev:
Min baby vil kun powernappe
6. december 2017
Alder:
2 mdr.
Min baby vil kun powernappe
Hej Helen
Jeg er ny her på siden 🙂
Jeg er mor til en pige på 12 uger. Mit problem er, at hun kun vil powernappe om dagen. Hendes lure er 20-40 min. Herefter er hun vågen 1-2 timer.
Hun har ikke noget problem med selve det at falde i søvn; her ligger jeg hende mens hun er halvvågen, hvorefter hun putter sig lidt og ligger sig til at sove. Problemet er, at når hun vågner, så vil hun ikke lægge sig til at sove igen.
Vi har fået tjekket hende ved en kiroprakter. Og det er ikke, fordi hun er sulten, når hun vågner. Jeg forsøger altid at toppe hende op på mælk inden hun bliver lagt. Og der kan godt gå noget tid efter hun er vågen, før hun bliver sulten.
Jeg pisker rundt for at stimulere hende, når hun er vågen ved leg, træning mv. Men det er hårdt at være så meget på og jeg synes mest af alt, at jeg kører mig selv træt.
Jeg synes snart, at jeg har prøvet alt ift at holde mine hænder på hende, tage hende op og få hende til ro, lade hende ligge og se, om hun putter sig igen, svøbe om, gå tur med barnevognen mv.
Den eneste måde, jeg kan få hende til at tage en lang lur, er, hvis hun sover på mig eller min mand. Hvilket jeg også synes er lidt en uskik... Men det er den eneste, jeg kan gøre pt. for at få en pause.
Der er pt. ikke nogen problemer om natten. Omend hun kan være svær at putte til den første nat-putning.
Hjælp! Jeg er ved at være en meget træt mor, som både er på HELE dagen, fra vi vågner om morgenen samt gennem natten, hvor hun jo skal ammes, have en sut mv. med jævne mellemrum. Og jeg synes snart, at det er svært at nyde hende, fordi jeg bliver så frustreret, når hun vågner så hurtigt, hvilket gør mig ekstrem trist.
Hun fuldammes og vokser fint.
Med venlig hilsen
En meget træt mor