Brev:
Farmor og farfar plager!
11. maj 2004
Alder:
21 mdr.
Farmor og farfar plager!
Kære netsundhedsplejerske
Jeg skriver i håb om forståelse fra dig, som ofte har så gode kommentarer til os gæve mødre!
Mange synes det er et luksusproblem, men jeg er ret ked af mine svigerforældre, som hele tiden vil passe vores dreng på 21 mdr. (enebarn). Jeg synes de plager og bliver så træt af hele tiden at skulle forklare, at vi ikke lige har behov for det, når de vil have ham.
Det startede nærmest før han blev født, og specielt Farmor er meget krævende følelsesmæssigt. Vi er naturligvis utrolig glade for at de kan passe ham (mindst et par gange om måneden, herunder med overnatning) når vi har brug for det. Specielt fordi vores søn er meget glad for dem (specielt farfar!). Derudover ses vi også til sædvanlige familiesammenkomster.
Men jeg har en følelse af at blive invaderet: Det er som om de har tegnet abonnement på et nyt underholdningsobjekt, nu hvor de keder sig i deres liv. Min søn er midt i en "morfase" hvor jeg føler han har brug for sin far og mig så meget som muligt. Vi arbejder begge fuld tid, hvor han er i en god integreret institution. (Hvilket farmor og farfar ikke er helt glade ved, de føler sig bedre rustet til at passe ham).
Jeg har tidligere forsøgt at sige pænt til dem, at jeg gerne selv vil bede om hjælp i den forbindelse. Og vi roser dem ofte, bl.a. fordi de har meget travlt med at fortælle hvor gode de er ved drengen. Men lige meget hjælper det.
Det ville være rart at få en anden vurdering af situationen, da sagen desværre er blevet en sørgelig konflikt mellem min mand og jeg.
Hilsen
"Den forkælede mor" (?)