Brev:
Vanskeligheder med overgangskost
15. september 2004
Alder:
10 mdr.
Vanskeligheder med overgangskost
Hej Helen
Så har jeg atter en gang brug for dine gode råd :0))
Vores søn er nu blevet 10 måneder og er en glad og
veltilpas dreng som kravler og begynder at rejse sig op
ved tingene.
Da jeg er meget positiv af natur så har jeg valgt at
kalde vores problem for en udfordring .. og den kommer
så her :
Mad interesserer ikke simpelthen ikke vores dreng. Da han skulle starte på mos og grød havde jeg også brug for dit råd .. og du anbefalede bl.a. mos på glas .. og det spiser han fint i dag .. dog ynder han ikke når moren forsøger med det hjemmelavede. Derudover så kan jeg max få 4 måltider i ham på en god dag ...
Så hans kost består af grød og grøntsags- og frugtmos.
Han er glad for at drikke vand .. og kan også drikke lidt
mælk. Han drikker fint af kop. Jeg ammer ham om aftenen
inden sengetid.
Han "hader" klumper og fejlsynker en del .. med opkast
som resultat.
Hvis vi giver ham en bolle, en kiks, noget bondebrød,
ja, noget der skal tygges, så maser han det mellem
fingrene og smider det på gulvet .. skulle han komme til
at bide i bollen, ja så væmmes han ved det han får i munden
og skynder sig at spytte det ud.
Jeg aner simpelthen ikke mine levende råd .. han kan
endda begynde at græde hvis vi "presser" lidt på ..
Jeg har valgt at kalde det en udfordring for ikke at blive
helt deprimeret når jeg læser om og ser børn på hans
alder der nærmest er alt ædende .. og jeg ved simpelthen
ikke hvad det er vi gør forkert ..
Han er som skrevet en glad og aktiv dreng .. har for første
gang lige været forkølet med en enkelt dags feber og
vægtmæssigt er han vel også OK. Omkring 8,7 kg.
Det blev vist lidt langt .. men man kan jo skrive stolpe og
stolpe ned når det gælder ens lille guldklump :-)))
Mange hilsner fra
Karina