Svar: Kan det være svamp?

29. august 2006

Kategori:
Alder:
13 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Hej med dig

Tak for dit brev.

Jeg tror umiddelbart ikke at det er svamp du har, da svamp hos drenge/mænd ofte vil være rødt og det vil også klø og være generende.

Det vil være en rigtig god idé at bruge intimsæbe i skridtet. Det kan du købe hos Matas eller på apoteket. Intimsæbe er mild, uparfumeret og har en god Ph-værdi, som passer til huden i det område. Almindelig sæbe er for stærkt.

De knopper du har, er sandsynligvis talgknopper. Mange drenge bliver nervøse, når de kommer i puberteten, hvor der sker rigtigt mange ting med kroppen. Man får hår mange steder og talgkirtlerne i huden bliver ...

Annonce

... mere tydelige. Talgkirtler findes overalt på kroppen og danner det fedtstof der dels smidiggør og dels beskytter huden og hårene. Nogle drenge udvikler meget tydelige knopper på tissemanden og også på pungen kan talgkirtlerne blive mere tydelige. Det er sandsynligvis det der er tale om hos dig.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Hvis du er meget urolig for det, så kunne du måske spørge din far eller en anden mand, som du har tillid til. Du kan også henvende dig hos lægen. Du behøver ikke dine forældres tilladelse for at spørge lægen til råds og du kan selv ringe og få en tid. Nummeret og adressen på din læge, står på dit sygesikringskort.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far