Svar: Vil gerne være gravid
22. juli 2004
Alder:
18 år
Kære Mai
Det er jo svært at blive gravid, når man ikke har menstruation, så spørgsmålet er jo, hvorfor du ikke har haft din menstruation siden oktober måned.
Hvis man f.eks. er meget tynd/undervægtigt, så kan menstruationen stoppe, men der kan også være mange andre grund, som hormonforstyrrelser og lignende.
Jeg synes derfor det vil være relevant at du får en tid hos lægen og evt. en henvisning til en gynækolog. Men samtidig må jeg jo også sige at du er en ung kvinde, så tiden kan jo også arbejde for jer.
Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske