Svar: Er jeg gravid - 14 år
13. juli 2004
Alder:
14 år
Kære Sabine
Jeg tror ikke du er gravid, da du har taget fortrydelsespiller og de dage du er gået over tiden, kan sagtens skyldes pillerne, så det vil være helt normalt at din cyklus ændrer sig lidt.
Det vil være en rigtig god idé om du fandt en præventionsform, som var god for dig. Det kan f.eks. være p-piller. Det er langt mere hensigtsmæssigt og du slipper for mange bekymringer, hvis du har en fast præventionsform. Fortrydelsespiller er en nødløsning.
Prøv at få en tid hos lægen, så I kan snakke om, hvad der vil være godt for dig og snak evt. med din mor, far eller en anden voksen, som du har tillid til.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske