Svar: Kløen på penis
14. juli 2004
Alder:
16 år
Kære Jannik
Da du endnu ikke har været sammen med en pige, så går vi ud fra at det er noget ganske harmløst:o)Det kan være en svampeinfektion du har fået og for en sikkerheds skyld burde du lige gå forbi lægen og få det tjekket.
Du bør vaske dig dagligt med intimsæbe, som du kan købe på apoteket eller hos Matas. Sørg for at trække forhuden tilbage og få vasket godt omkring penishovedet.
Hvis en god daglig hygiejne ikke hjælper så er der ikke andet at gøre end at få en tid hos lægen. Husk at det for lægen er et dagligdags arbejde og lægen er der for at hjælpe. Det er altså ikke så pinligt, som du måske føler.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske