Svar: Su og barn
29. maj 2004
Alder:
18 år
Kære Stine
Et stort tillykke med graviditeten:o)
Hvis man får et barn, mens man går på en uddannelse, der giver ret til SU, så har du mulighed for at få ekstra SU. Som udgangspunkt kan du som mor få 12 måneders ekstra SU og som far få 6 måneders ekstra SU, men det kommer ikke automatisk, det er noget du skal søge om. Det afhænger også af, hvorvidt man går på en ungdomsuddannelse eller en videreuddannelse.
Der må være en studievejleder på skolen, som kan hjælpe dig videre også med ansøgningen. Derudover kan du gå ind på www.su.dk og læse om de forskellige regler.
Held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske