Svar: Opkast i forbindelse med tandbørstning
18. maj 2004
Alder:
17 år
Jeg kan ikke umiddelbart svare på, hvorfor du kaster op, når du børster tænder. Det kan naturligvis, som du selv er inde på, være noget mavesyre som kommer op, fordi du står foroverbøjet over vasken. Her kan det i givet fald hjælpe at du i stedet stiller dig lodret op og børster dine tænder og drikker vand af et krus, så du hele tiden er i opretstående stilling.
Det kan også være at du af en eller anden grund kommer for langt over i svælget med tandbørsten og får fremprovokeret opkastning på den måde.
Om det hjælper at skifte til en anden type tandpasta....det er da et forsøg værd.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske