Svar: Drikke af kop - 9 mdr.
22. august 2017
Alder:
9 mdr.
Kære Kris
Tak for dit spørgsmål :)
Det vil være en rigtig god idé, hvis I kan købe en kop, som har to hanke. Det kan godt være en gammeldags tudkop i starten, så han starter med at have tuden på, når han fører koppen til munden - det kan sikre, at han ikke spilder for meget i starten, før han lærer sig teknikken, ligesom det også gør, at han netop koncentrerer sig om at holde koppen og drikke, mere end om at stikke fingrene ned i koppen :) Og når han så er blevet mere sikker og bedre kan styre sine bevægelser, så kan I tage låget af og lade ham drikke direkte at koppen.
I kan meget fint begynde at lære ham det nu, og I skal netop hjælpe ham med at holde koppen med begge hænder, så vil det være langt lettere for ham at styre og føre koppen til munden. Og I må gerne lære ham den lille kærlige kommando "to hænder skat, brug to hænder" eller lignende, så han lærer, at det er sådan man gør.
Så ud at få fat i en kop med to hanke, det vil være super at begynde med nu :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske