Svar: Leg med natugle med lyd

5. august 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej Kris

Tak for dit brev og fine spørgsmål :)

Jeg ser umiddelbart ikke nogen problemer i, at jeres dreng også bruger sin natugle i løbet af dagen, - både når han puttes der, og hvis han f.eks. synes den er sjov at kikke på, undersøge og lege lidt med... jeg er ikke bekymret for hans putteritual:)

Jeg tænker dog, at det vil være rigtig ærgerligt, hvis uglen går i stykker, så han pludselig ikke har den og ikke kan bruge den, når han skal sove, og derfor kan det være en god idé, at han ikke leger for meget med den, men at I kikker på den, taler om den og om at den bruger han, når han skal sove, og så må den meget gerne have en fast plads, hvor I så ...

Annonce

... lægger den, når I er færdige med at kikke på den, så den ligger parat til han skal sove næste gang.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Hvis I skal på tur, køre lagt i bil, rejser på ferie eller lignende, kan han også have glæde af at have den med, og så kan den f.eks. lægges i barnevognen eller rejsesengen, når I kommer frem, så den også på ture har en plads, hvor den ligger parat til, når han skal sove. Men han må gerne sidde med den i bilen, kikke på den, undersøge den, finde ud af, hvad det er for en - når bare I gør det sammen, så den ikke går i stykker, fordi den måske vil være svær at finde en erstatning for på sigt :)

Håber du kan bruge dette lidt videre, rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder