Svar: Hovedpude - 23 mdr.
5. november 2015
Alder:
23 mdr.
Kære du
Ja - jeres dreng må gerne få en hovedpude nu:)
De fleste børn vil i jeres drengs alder, have brug for lidt støtte til hovedet og man ser netop, at de begynder at bruge f.eks. en bamse eller jeres pude:)
Det vil være rigtig fint, at I derfor køber en hovedpude til ham. Det bør være en børnepude, som passer til hans alder og størrelse - jeg ville umiddelbart vælge en pude med dun eller småfjer. Det kan være andedun, gåsedun, moskusdun eller sibiriske dun (Temprakon).
Puden skal give støtte, men må ikke være alt for høj, og så skal den kunne vaskes ved 60 grader.
Ergonomiske puder og puder med koldskum og lignende dur ikke til børn, det er vigtigt at puden er helt blød.
Tag evt. jeres dreng med i butikken og se, om der er en pude, som han selv synes særligt om...
Rigtig meget held og lykke i jagten på den gode hovedpude:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske