Svar: Hvornår sænke tremmesengen?
30. september 2012
Alder:
7 mdr.
Kære Ditte
Tak for dit brev og tak for dine pæne ord til mig om min brevkasse og mine svar:)
Det lyder som en god idé at sænke bunden i tremmesengen nu. Lige så snart jeres datter kan hive sig eller trække sig op ved tremmerne, er der risiko for at hun falder ud, hvis afstanden mellem sengebund og tremmehøjde er for lille.
Højden på sengens sider skal være mindst 60 cm, når sengebunden er i nederste stilling, og mindst 30 cm, når bunden er i øverste stilling. Og med den alder jeres datter har, bør hun ikke have bunden i øverste stilling mere - om I har et mellemniveau ved jeg ikke, men en afstand på ca. 60 cm vil være godt.
Af samme grund bør børn fra ca 6 måneders alderen også have sele på i barnevogn.
Håber dette svarer på dit spørgsmål :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske