Svar: Dyne - kapok?
22. april 2012
Alder:
21 mdr.
Kære førstegangsforældre
Tak for jeres brev :)
Kapok er naturfibre af frøhår fra kapoktræet, og ifølge producenten af kapok dyner og madrasser, så er produkterne miljøvenlige, bløde, temperaturregulerende, resistente for mug og skimmel og anbefalelsesværdige for allergikere. Kapok er både vandafvisende og har god isolationsevne. Og det lyder rigtig godt, så jeg kan godt forstå I overvejer dette.
Forbrugerstyrelsen eller andre har så vidt jeg ved ikke lavet test af de babydyner, der er på det danske marked og det er derfor svært at fremhæve en dyne mere end en anden. I den her situation er I nødt til at købe det, som I synes virker bedst for jer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske